5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    malukuvic

Macbook Air A1237 her-installatie

Beste Macliefhebbers,

Ik heb een paar weken geleden een Macbook Air A1237 van mijn broer meegekregen. Die lag te stoffen in de rommelkamer ergens in Indonesie. Wie zijn we om zoiets niet in ontvangst te nemen;!

Echter, er was een kanttekening mee, na de update van 10.7 start de OS niet meer op. Mijn broer heeft deze Macbook niet voor niks weggegeven aangezien zijn geduld op was is gebleken. Ik kom nog netjes in de Hulprogamma overzicht niet meer dan dat. De optie via internet een update te starten blijft uren lang staan op “Installatie-informatie laden….”. Ik heb de DVD die erbij zat ook trachten op te starten via de hold OPTION toets en dan de DVD aan te kiezen maar dan kom ik weer op de Hulpprogamma venster terecht. Het lijkt of bootloader of de harddisk niet hetgene wilt opstarten om deze Macbook Air opnieuw te voorzien van een versie installatie met OS X. Ik heb op de forum dingen proberen terug te vinden die in een dergelijke situatie zaten maar ik ben er niet veel verder mee gekomen.

Alle hulp is welkom, het is zonde als deze Macbook niet meer voorzien kan worden van een OS X installatie. De harddisk is allemaal benaderbaar en gezond. Ik heb herstel,wissen,her-patitioneren gedaan alles duidt er op dat de harddisk gewoon in orde is. Ook een kopie van de DVD *.dmg heb ik lokaal gezet op de disk en hiermee trachten op te starten, tevergeefs…ik krijg gewoon weer Hulpprogrammavenster te zien. Hetzelfde geldt als ik een bootable stick heb gemaakt met Transmac en een *.dmg erop gezet heb, ik kan de usb aankiezen via opstarten of hold OPTION maar tevergeefs…weer het Hulpprogramma verschijnt op mijn scherm ZUCHT..

Wie-o-wie kan mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt voor het lezen of een reactie.

Bijdrager
    Maurits

Lastig. Zit er helemaal geen OS op, of kan het niet geboot worden? Hoe oud is de Macbook en zou je nog eventuele garantie hebben?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer een NVRAM / PRAM reset. Daarmee worden enkele fabrieksinstellingen terug gezet waaronder de default opstartschijf. Mogelijk is het NVRAM corrupt en dat kan de Mac of de installer op het verkeerde been zetten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Murits op 21 juni 2013

Hoe oud is de Macbook en zou je nog eventuele garantie hebben?

Ik denk het niet zeg, de “A1237” is de allereerste ‘air’ en kwam begin 2008 uit maar kan wel Lion draaien (geen Mountain Lion overigens)

Bijdrager
    Maurits
    hendrik op 21 juni 2013
    Murits op 21 juni 2013

Hoe oud is de Macbook en zou je nog eventuele garantie hebben?

Ik denk het niet zeg, de “A1237” is de allereerste ‘air’ en kwam begin 2008 uit maar kan wel Lion draaien (geen Mountain Lion overigens)

Oh oke.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.