6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    elwizzy

Macbook air

Hello,

Mijn oude Macbook (eind 2009) is vrees ik aan het einde van zijn leven en begint stilletjes aan de geest te geven.
    Bij opstart gaat hij heel traag, na een tijdje komt hij er dan wel door en gaat wat vlugger maar nooit van harte.

Daarbij komt nog eens dat mijn oplader een slecht contact maakt met de laptop. Ik moet echt wringen en duwen om contact te maken en zorgen dat hij begint op te laden.

Daarom ben ik al een tijdje aan het denken om een Macbook Air aan te schaffen ter vervanging.
    Na nazicht van de befaamde Buyers Guide kwam ik echter te weten dat een update er zit aan te komen.

Klopt dit en wacht ik beter nog even?

Bedankt

Bijdrager
    SunKeeper

Lastig te zeggen. Nog niet echt verwacht.

Die buyers guide houdt zich aan gemiddelde tijd tussen updates. Echter loopt dit de laatste jaren een beetje anders omdat er niet zo frequent meer nieuwe processors op de markt komen. Daar valt nu nog niets aan te vernieuwen of te verbeteren.

Voor de MacBook Air zou je in een nieuwe versie hoofdzakelijk een wat betere batterijtijd en misschien een scherper scherm krijgen. Prijsverlaging is niet te verwachten in dat geval.

Als de huidige MacBook Air voor je voldoet zou ik die nu kopen. Binnen zes-zeven weken volgt er nog een Apple Event, dus zou je dat nog af kunnen wachten.
    Als je in de Online Store bestelt geldt er trouwens dertig dagen retourrecht, dus mocht er toch een nieuwe komen (bestellen begin maart in dit geval) dan heb je nog de keus. Aankoop annuleren en volgende dag de nieuwe bestellen of de net gekochte houden.

Bijdrager
    Jeddes

Het ‘pimp my MacBook’ heeft bij jou dus geen zin meer? Ik zweer bij de wat oudere MacBook’s, vooral omdat je die zelf nog kan upgraden mbt RAM etc.

Bijdrager
    Afroman

De MacBook Air was ongeveer de eerste MacBook hoe we vandaag de dag MacBooks hebben. dun, geen optical drive, en ook veel componenten aan het moederbord vast gesoldeerd.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou vandaag de dag helemaal geen MacBook variant kopen.

– De MacBook Pro is echt aan vervanging toe.
    – De MacBook 12″ heb ik altijd al een twijfelachtige eerste generatie machine gevonden.
    – De MacBook Air is nu ongeveer een jaar oud en zou aan vervanging toe kunnen zijn maar qua specs zitten er niet eens zo’n hele slechte specs in. Het is alleen dat die standaard 4GB RAM gewoon niet meer van deze tijd is. Er moet minimaal 8GB in, als dat erin zou zitten is die Air verder een prima computer.

Bijdrager
    plonserd

@Shmoo bij de Air kan je bij het bestellen kiezen voor 8GB.
    Ik gebruik als hoofdcomputer een 11″ MBA met max. specs, en die zie ik mezelf nog wel een paar jaar gebruiken..
    Als retina je niet veel uitmaakt een prima keuze.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.