14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    heliasje

macbook air

Hoi, ik kan een macbook air kopen voor 400 euro. is die nog snel genoegen gaat deze nog even mee voor te internetten, mails en muziek ? hier enkele kenmerken ;
    intelcore duo 1,83ghz
    2 gb werkgeheugen (is dit nog uitbreidbaar ? )
    120gb ssd
    13 inch

alle dvd, lader en installatie dvd , doos meegeleverd.

Bijdrager
    valentijn12

Installatie DVD? Een macbook air heeft toch helemaal geen cd/dvd drive meer?

Bijdrager
    heliasje

deze is de advertentie :MacBook Air
    -13″
    -1,83Ghz Intel Core 2 Duo
    -2Gb ram
    -120Gb SSD
    -met doos, lader, documenten en installatie-cd’s.

Toestel is in gebruikte, doch zeer goede staat.
    Clean install van het besturingssysteem, zodat ik met een propere lei kan beginnen.
    Microsoft Office 2011 geĂ¯nstalleerd.

Bijdrager
    Rholerio

Voor wat je wilt doen is het zeker een goede computer, maar als je hem gaat kopen zorg dan wel dat je alles erg goed controleert en dat er geen onverwachtse mankementen zijn.

Bijdrager
    Rholerio

Ik zou het doen, maar als nog zou ik hem goed checken. Zoek even op internet waar je het best allemaal op moet letten.

Moderator
    Night

Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten. Die is prima.

Bijdrager
    Nora Nora

Apple Hardware Test draaien bijvoorbeeld, en even kijken hoe de batterij ervoor staat (cycli), enz. Hier op het forum zijn er verschillende topics over waar je op koet letten bij de aanschaf van een tweedehands computer.

Betreffende de prijs, ik vind persoonlijk 400 euro wat veel voor een core 2 duo. Maar goed, wanneer dat de prijzen zijn…. Weet dat je een nieuwe 11″ inch hebt voor 929 euro, en dan kan je er ook nog onderwijskorting op krijgen wellicht. Dus misschien loont het om nog even door te sparen…..

Wat bedoel je met even? Een jaar? Een half jaar?

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat Office geinstalleerd is, wil nog niet zeggen dat je dan over een legale versie beschikt…

Bijdrager
    Rickje

Ik zou ‘m nooit kopen. 2GB werkgeheugen. Doe ik het niet meer voor, zeker niet in een Air wat je niet kan uitbreiden.

Stel Mac OSX 10.10 ondersteund minimaal 4… dan ben je al de sjaak, tenzij je het niet erg vind om niet te upgraden.

Bijdrager
    heliasje

laadcyclus is 408 en momenteel 78 %, hij vroeg 500 euro, ik hem een bod gedaan van 325 euro. Twijfel alleen over het werkgeheugen of het wel genoeg gaat zijn. Natuurlijk niet te vergelijken met mijn imac met een werkgeheugen van 12gb

Bijdrager
    heliasje

heb toch besloten te wachten voor een recentere. toch bedankt voor de snelle reactie.

Bijdrager
    Nora Nora

Zoek ook even op het forum om te zien waar je op moet letten en welke afwegingen anderen hebben gemaakt.

Moderator
    Night

Verder ligt het er maar helemaal aan wat je ermee gaat doen. Internetten en mailen kan prima met 2GB hoor.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Inderdaad, en wil je meer zoals een spel spelen dan doe je dat op je iMac toch?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.