6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hopsa

Macbook Air 5GHz ontvangen?

Hallo allemaal,
    ik wil graag de macbook air van m’n vriendin het 5 Ghz signaal van mijn nieuwe Airport Extreme laten gebruiken.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Of heb ik dat verkeerd begrepen, zoekt de mac zelf zijn eigen verbinding uit?

ter info ik heb zelf een iMac uit 2006 dus ik vermoed dat deze alleen de 2,4 ghz pakt.

Bijdrager
    Hansi2124

De Mac zoekt zelf het netwerk op waar jij mee wilt verbinden. Zet het gewoon op 5GHz en je ziet het vanzelf;-)

Bijdrager
    hopsa

Ah dat is handmatig in te stellen…
    ik had het kunnen weten, thnx!

Bijdrager
    madcat

Als je de airport in compatibility mode hebt draaiden, zal het enkel over 2.4 Ghz gaan, maar voor extra bandbreedte (130mbit ipv 54mbit) hiervoor de 5Ghz band gebruiken.
    Als je enkel n-apperatuur hebt, kan je de airport omzetten naar 5ghz only en van de volle 300MBit gebruik maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Madcat: niet helemaal. De nieuwere Airports hebben meerdere antennes en kunnen netjes b/g/n op 2.4 via de ene en n op 5GHz op de andere laten lopen. Je kan ‘m zelfs twee netwerken daar voor laten maken! Zo hebben we thuis dus twee netwerken: “Cailin” en “Cailin5G”, zodat je zelf ook nooit onduidelijkheid hebt over welk netwerk je nu gebruikt.

Bijdrager
    hopsa

Precies!
    En zo internetten wij nog lang en gelukkig!:lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.