4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Qapla

MacBook Air 2018 geluidsbug

Bij mijn recent aangekochte MacBook Air heb ik regelmatig last van een geluid die blijft hangen. Een beetje zoals een cd die blijft hangen. Bijvoorbeeld bij het inpluggen van de lader hoor je een “ding” geluid en blijft dan vervolgen gaan  “ding ding ding ding”. Soms kan ik het laten stoppen door gewoon even de volume knoppen te gebruiken, maar soms is een herstart vereist.

Ik heb het probleem proberen opzoeken met google maar ik kan het niet goed beschrijven.

Is er iemand die dit probleem met de nieuwe MacBook Air ook heeft? Mogelijk een bug die al bekend is?

Bijdrager
    Shmoo

Dat is heel moeilijk om de oorzaak bij te zoeken. Ik zou het bij Apple laten checken – gezien dat dit ding nog zo jong is.

Ik heb zoiets vergelijkbaars met iOS devices. Als ik die aan mijn Mac hang om op te laden dan hoor ik soms ook keer op keer het koppel-geluidje. Haal ik het kabeltje uit de Mac en doe ik hem gewoon in het stopcontact is het weg. Denk dat het een softwarematig ‘gevoelig’ dingetje is.

Bijdrager
    Qapla

<p class=”cite”>Shmoo op 22 december 2018 om 16:37</p>
    Dat is heel moeilijk om de oorzaak bij te zoeken. Ik zou het bij Apple laten checken – gezien dat dit ding nog zo jong is.

Ik heb zoiets vergelijkbaars met iOS devices. Als ik die aan mijn Mac hang om op te laden dan hoor ik soms ook keer op keer het koppel-geluidje. Haal ik het kabeltje uit de Mac en doe ik hem gewoon in het stopcontact is het weg. Denk dat het een softwarematig ‘gevoelig’ dingetje is.

Het gebeurt niet alleen bij het geluid wanneer je de lader aansluit. Het kan bijvoorbeeld het geluid van een melding zijn die blijft hangen of youtube. Ik hoop toch dat het een bug is die bekend is en die zal verholpen worden in de komende updates. Anders zal ik inderdaad eens moeten langs gaan bij Apple.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb dat ook, precies zo. Ik kies dan gewoon even een andere audio-bron, dat lost het altijd meteen op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.