10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    elice82

MacBook Air 2015 valt uit bij 35% batterij status

De Macbook air (early) 2015 valt uit bij 35% batterij gebruik. Nee, geen waarschuwing. Ja, hij geeft Batterij: Onderhoud vereist.

Coconutbattery gedownload, bovenste balk 3 kwart vol en eronder halfvol. 188 cycles.

Ik heb SMC en een PRAM reset gedaan. Doet Niks.

Ik heb de batterij opgeladen 100%, nu aan het leeg lopen krijg ik een batterij die knippert op het scherm als ik op aan knop druk.

Batterij op scherm

Is deze knipperen batterij normaal en moet ik nu wachten totdat hij helemaal leeg is?

Dus gekalibreerd is.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens de website van Apple zou de batterij in jouw machine ongeveer 1000 cycles moeten kunnen maken.

https://support.apple.com/en-us/HT201585

Controleer even via Systeem Informatie van Apple zelf (zie bovenstaande link) waar jouw teller opstaat. Je gebruik nu natuurlijk een 3rd party app om dat allemaal te beoordelen. Niet dat deze app slecht is, ik heb er prima ervaringen mee maar toch altijd even bij Systeem Informatie van Apple zelf kijken.

Volgens mij is de regel bij Apple dat een batterij binnen 2 of 3 jaar nog 80% van zijn vermogen moet kunnen houden. Als dat niet het geval is dan moet je gewoon contact opnemen met Apple en dan zetten ze er waarschijnlijk een nieuwe in want dan betreft het gewoon een slecht exemplaar. Kan altijd gebeuren.

Bijdrager
    elice82

Gecheckt:

Coconutbattery:

En het allerergste gekocht op 12-03-2015 en de winkel is overgenomen.:(

Bijdrager
    brusk

Daarnaast is 189 laadcycli over 3 jaar ook wel wat weinig, heeft de Mac veel aan de lader gehangen? Batterij is duidelijk defect, buiten garantie zal je dat ongeveer €120-150 kosten bij Apple.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  brusk.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat Apple dit gewoon vergoed want een batterij moet langer dan 3 jaar kunnen functioneren en deze zit ver beneden de 80% norm.

Contract opnemen met Apple.com of naar een Apple Store in de buurt gaan. Niet naar een Reseller of al die onzin gaan. Je direct tot de fabrikant van het product richten en vertellen dat de winkel niet meer bestaat.

Bijdrager
    elice82

Bij de winkel geweest de kosten waren €180 (inclusief €80 voor nakijken) maar we weet al wat het probleem is.

Apple vragen voor reparatie daar heb ik je al ervaringen mee (advocaat gehad), het tweede jaar is al een probleem. Zwaar teleurgesteld, na deze Mac Bonjour.

Ik wil wel de batterij vervangen maar niet voor dat bedrag. Heeft er iemand ervaring met iFixit of een iets anders (reparateur)?

Bijdrager
    Shmoo

Maar wat zeg je nu allemaal?

Use the table below to see the cycle count limit for your computer’s battery. The battery is considered consumed once it reaches the limit.

Op de link in mijn eerste reactie staat het toch zwart op wit, door Apple zelf geschreven.  Jouw batterij is duidelijk/versleten terwijl je nog geen 20% van het normaal hebt gehaald. Dat gaat Apple gewoon vervangen hoor.

Bijdrager
    GoeieDag

brusk op 6 april 2018 om 06:31
    Daarnaast is 189 laadcycli over 3 jaar ook wel wat weinig, heeft de Mac veel aan de lader gehangen?

Misschien hier even op antwoorden? Want het lijkt me wel een een relevante vraag.

Bijdrager
    elice82

Ja en nee…

Ja, ’s avonds bij Youtube kijken / Spotify luisteren etc wel.

Nee, overdag koppelde ik de Macbook Air 13″ regelmatig los als ik buiten ga zitten of als ik ergens naar toe ging. Maar schijnbaar niet vaak genoeg gedaan.

Gedrag hetzelfde als bij vorige Macbook aluminium 13″ precies hetzelfde mee omgegaan. Dus 7 jaar gebruikt en ja die kon ook nog steeds op de batterij waar het niet zo lang meer. Gaf een waarschuwing omdat de batterij leeg was.

Maar de Macbook Air valt zonder waarschuwing uit. Boem… uit… en bij stekker (stroom) erin en gaat weer aan.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  elice82.

Bijdrager
    Hydrarchos

Ik zou me sowieso nog tot Apple richten – in een soortgelijk geval heeft een vriendin van me net een nieuwe batterij gekregen voor heur MBP (ook 2015). Wel meteen naar de Apple Store zelf in Amsterdam, Den Haag of Haarlem, geen tussenpersonen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.