8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Sjoon

MBA 2015 – Voorvertoning: toon printvenster duurt lang

Sinds ik mijn Macbook Air geupdate heb naar High Sierra en een willekeurig PDF bestandje open en wil afdrukken duurt het lang voordat het scherm naar voren komt dat ik daadwerkelijk kan beginnen met printen.

De laptop is niet zwaar belast op dat moment, af te zien in activity monitor.
    SSD EHBO uitgevoerd zonder problemen.
    Cache van het systeem geleegd.

Hebben jullie misschien nog ideeën?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Shmoo

Probeer eens je HD opnieuw te laten indexeren door Spotlight.

Systeemvoorkeuren > Spotlight > [ Privacy tab ]

En dan onderaan op het plusje drukken en dan je HD kiezen om uit te sluiten (over te slaan tijdens het indexeren) – daarna slechtere je de HD weer en druk je op het minnetje zodat je ‘m weer verwijdert. Dit resulteert in dat Spotlight je computer opnieuw gaat indexeren.

Let op!
    Je computer kan dan een aantal minuten (afhankelijk van hoeveel content je hebt) sloom en traag aanvoelen tijdens dit indexeren.

Bijdrager
    Sjoon

Bedankt voor de tip!
    Had ik zelf nog niet eens aan gedacht.
    Misschien PRAM resetten ook een optie?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is PRAM alleen voor alle in app geschiedenis te wissen. Dus de geschiednis die kan onthouden dat jij voor het laatst JPG als opslag type hebt gekozen.

Bijdrager
    Sjoon

Heb spotlight opnieuw laten indexeren, helaas blijft het traag…

Bijdrager
    wacon

Staan de bestanden niet via iCloud? Dan kan het wel eens langer duren v/d bestanden geladen worden

Bijdrager
    Sjoon

De bestanden staan lokaal, openen gaar goed. Maar zodra ik wil printen duurt het 1-2 minuten voordat het printvenster zegmaar komt

Bijdrager
    wacon

Dat probleem heb ik ook wel eens gehad met een HP printer. Geen idee of dat aan de printer(software) ligt of aan je Mac dan?
    Heb toen alle kabels los gemaakt, printer aan/uit, Mac herstart ed. Toen was het ineens opgelost. Maar echt duidelijk wat er
    aan de hand was werd het niet helaas. Iets met printer cache misschien?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.