6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ConGod

Macbook Air 2015 doet helemaal niks meer

Goedemorgen!

Ik ben al 2 dagen hopeloos aan het zoeken geweest naar oplossingen voor mijn probleem, maar echt, ik ben niks herkenbaars tegengekomen met hetzelfde probleem… Aantal dingen geprobeerd, maar goed, niks werkt dus.

Donderdagavond lag ik lekker serie te kijken, waarna ik op tijd ging slapen en Netflix afsloot en vervolgens de laptop (zonder hem geheel uit te schakelen, doe ik nooit) dichtklapte. Ik zette hem op de boekenplank naast mijn bed neer, niks aan de hand. De laptop was nog zeker 30% opgeladen. De volgende morgen wil ik mijn laptop pakken, maar hij doet niks meer: hij start niet op, geen opstartgeluidjes, ook niet na 10 seconden de aanknop indrukken. Als ik mijn oplader erin doe, gaat zelfs het (oranje noch groene) lampje van de oplader branden. Ik ben besluiteloos…

Iemand die enig idee heeft wat ik zou moeten doen? Heb geen ervaring met klantenservice of iets dergelijks bij Apple, het liefst ga ik daar natuurlijk niet naartoe.

Met vriendelijke groet,

Een hopeloos persoon.

Bijdrager
    marcello37

Als de macbook nog in zijn garantie zit dan zou ik gewoon naar de winkel terug gaan en hem na laten kijken.
    Denk dat dat de beste oplossing is.
    Zeker als er niets mee gebeurd is.

Bijdrager
    ConGod

Bedankt voor de reactie! Krijg ik dan een nieuwe of ben ik hem een maand kwijt aan reparatie?

Bijdrager
    Joid

Ik denk dat je eerder radeloos dan besluiteloos bent.

Hoewel, je wilt “natuurlijk” geen contact opnemen met Apple…

Maar goed:
    – SMC reset al geprobeerd?
    – Andere oplader al geprobeerd?

Bijdrager
    marcello37

Ik werk niet voor apple maar ik denk dat de genius bar misschien wonderen doet voor je machine.
    Niets is zeker maar je kan het altijd proberen.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is de aankoopdatum ongeveer?

Er wordt klakkeloos voorbij gegaan aan de garantie, maar volgens het Europees recht heb je twee jaar en bij Apple één jaar volledige garantie.

Je hoeft van mij niet naar de Genius Bar, maar het kan je wel een gratis reparatie opleveren. Ook al ben je je Mac een tijdje kwijt, nu die niets doet kun je er ook niets mee doen. Hoe sneller inleveren hoe beter lijkt me dan.

https://getsupport.apple.com

Via bovenstaande kun je een Genius bar afspraak maken (Den Haag, Haarlem of Amsterdam) en je kunt ongeveer een 5-6 dagen later daar terecht. Als je er bent wordt het direct onderzocht waar je bij staat en krijg je opties en eventuele kosten te horen. Aan jou of je akkoord gaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.