10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    TheLaRiche

Macbook Air 2015 4 of 8 gb

Nou zijn MBA’s tegenwoordig sneller als de wat oudere macbook pro’s. Maar nu wil ik binnenkort een macbook air 2015 halen waar ik gewoon algemeen tekstverwerken, internetten en dergelijke kan doen, maar ook een beetje photoshop. Voldoet dan het standaard 4 gb RAM model, of raden jullie mij toch de 8 gb aan? Of kun je beter een macbook pro halen?

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Bijdrager
    Dommel

Ik zou er sowieso 8GB in laten stoppen met het oog op de toekomst. Als je er dan ooit nog een keer een wat zwaarder programmaatje op wil draaien gaat dat ook nog lukken.

Wel denk ik dat een Macbook Air aan jou eisen gaat voldoen als je hem alleen voor deze programma’s gaat gebruiken. Zoals ik lees wil je af en toe een keer photoshoppen en gebruik je het niet erg vaak. Ook zal een Macbook Air photoshop gewoon goed moeten kunnen draaien.

Wanneer je echt serieus wilt Photoshoppen en films editten zal een Macbook Pro misschien beter volstaan.

Bijdrager
    fixar

Ik snap niet dat Apple nog steeds systemen uitlevert die maar 4GB geheugen aan boord hebben… Als je niet alleen dit jaar, maar ook de komende jaren plezier wilt (blijven) beleven aan je MacBook is het raadzaam om te kiezen voor in ieder geval de 8GB RAM.

Bijdrager
    TheLaRiche

Dank voor de antwoorden, ga binnenkort in de Apple Store of APR is kijken wat aan mijn verwachtingen voldoet.

Bijdrager
    Nora is back

Zeker voor 8GB gaan. Is de investering meer dan waard en maakt de MB een heel stuk makkelijker te verkopen ooit.

Verder is de Air de lekkerste Mac die ik heb gehad na mijn MB White uit 2008. Ik word er sagelijs zo blij van. Heb een 11″, heerlijk om mee te nemen, snel, goed scherm (ik mis de retina resolutie (nog) niet). Echt ideaal!

Bijdrager
    TheLaRiche

Toch nog de vraag;

Is het relevant om te wachten op de (mogelijke) update van de macbooks? Of zal dit niet dusdanig van toepassing zijn op MBA?
    Ik hoor graag van jullie.

Bijdrager
    Nora is back

Als je kan, wacht dan nog even. Vaak worden er volgens mij aan het ronde van het jaar nieuwe Macs geïntroduceerd. Of dat nu ook weer zo zal zijn en of het ook voor de Air zo is weet ik niet, maar kan je nu nog even verder met je huidige computer is wachten zeker aan te raden.

Bijdrager
    KR1275

MBA is de enige nog zonder retina, dus die zal wel een keer aan de beurt zijn.

De eerste regel in je eerste bericht, lijkt me sterk. Volgens mij is de basis MBP nog steeds ‘sterker’ dan een MBA. En retina is heerlijk, om die reden zou ik al geen MBA willen.

Bijdrager
    TheLaRiche

@KR1275 Dat was mijn eigen interpretatie. Mocht ik fout zitten, excuus.

Bijdrager
    TheLaRiche

Inmiddels een macbook air 13 inch, 128gb en 8gb ram aangeschaft en meer dan tevreden. Hartelijk dank voor de adviezen!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.