15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    LdeV

Macbook Air 2013

Beste allemaal,

Ik ben van plan om de Macbook Air aan te schaffen, het 13” model met 128GB geheugen.
    Nu heb ik een vraag;
    Hoe erg verschillen de 1,3GHz en 1,7GHz processors qua performance? En is het verstandig om ook de 8GB ram versie te nemen?

Bedankt!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Het valt te zien wat je ermee wil doen maar 8GB ram raadt ik wel aan als je hem wat langer gaat gebruiken

Bijdrager
    LdeV

Ik zal hem vooral voor school gebruiken, misschien af en toe voor foto’s of filmpjes, maar niet zo vaak dat daar de kracht van een Macbook Pro voor nodig is. En ik ben van plan de laptop een aantal jaar te gebruiken (zo’n 4 à 5 jaar). Ik merk wel bij de iMac uit 2009, met 4GB, dat dit nog weleens tekort kan schieten.

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Dan zou ik gaan voor de 1.3GHz processor nemen met 8GB RAM

Bijdrager
    Burdy1999

Mijn tip is om naar de Apple Store te gaan of naar een andere winkel zoals Dixons, daar uitproberen… Maar ik weet niet waar je het voor gaat gebruiken?

Bijdrager
    MacMiepje

Jeroeno= psychiatrisch geval!

Bijdrager
    Maverick9898

Geekbench heeft vast de benchmarks online gezet van deze twee processoren:).
    Die 8 GB RAM zou ik sowieso doen, maar die processor lijkt me niet echt nodig om bij te kopen. 150 euro is best veel geld :O!

Bijdrager
    Yost

De i5 heeft een geekbench score van 5949, de i7 heeft 7284. Dat is 22% sneller. De prijzen zijn 1129 en 1279 euro, dus de i7 is 13% duurder.

Als je geld hebt, zou ik de upgrade naar een i7 zeker overwegen. Maar de upgrade van 4 naar 8 GB is veel belangrijker. Hoe meer intern geheugen, hoe beter!

Bijdrager
    LdeV

@maverick9898 en @yost, bedankt!! Maar ik ga toch voor de i7 en de 8GB upgrades! Ik ben van plan hem toch zeker een jaar of 4/5, misschien wel meer, te gebruiken. Dan moet ‘ie wel lekker snel blijven natuurlijk!:)

Bijdrager
    fred44nl

als je em 4/5 jaar wil blijven gebruiken, dan zou ik eens kijken naar een grotere SSD.
    128 GB is niet echt veel.
    en als je niet veel zware programma’s denkt te gaan gebruiken, dan is 4 GB geheugen echt voldoende.

Bijdrager
    Burdy1999

Die i7 processor is echt niet nodig…. Zeker als je 150 euro meer moet betalen….

Bijdrager
    LdeV

Ik neem er gelijk voor wifi en als backupsysteem een Time Capsule bij, 2TB. Daar zal ik dan veel opslaan. Aan 128Gb zal ik genoeg hebben

Bijdrager
    BartD

Beste LdeV,

Heb zelf een Time Capsule die ik tot grote tevredenheid gebruik.
    Maak echter niet de fout om te denken dat je gegevens extern bewaren (in casu: Time Capsule) gelijk is als een goed backupsysteem.

Kort door de bocht: opslag = je primaire opslag van je gegevens, back-up = kopie van je primaire gegevens op een onafhankelijk tweede medium (HD, SSD, Cloud,…) waar je kan op terugvallen als je primaire opslag faalt (brand, diefstal, kortsluiting,….).

Mvg, Bart

Bijdrager
    Jeroeno

Bedankt voor het verzieken van mijn ontbijt!

Bijdrager
    CedricH

8GB en een grotere SDD zijn een betere investering dan de i7 t.o.v. de i5, vooral het RAM zal je bij dagelijks gebruik nu al merken. 4GB begin al wat weinig te worden en voor de toekomst neem je beter meer RAM

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.