8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    J-P-H

MacBook Air 2012 wifi instabiel, nog steeds :-(

De wifi-verbinding van onze macBook Air blijft instabiel, ook met Yosemite.
    Soms valt spontaan de wifi uit of vallen verbindingen weg. Grrrrrrrrr.
    Zijn er meer gebruikers die er nog steeds last van hebben?
    Is dit op te lossen? (hardware-matig of software-matig)

Bijdrager
    wouter57

Misschien moet u het even proberen zonder de airport extreme (volgens jouw profiel heb je er een). Ikzelf heb een brakke modem-router van ziggo die op 5 Ghz staat ingesteld en heb er geen problemen mee.

Bijdrager
    LeRu

Dit schijnt vaker voor te komen. Dit is een plek waar veel voorkomende oplossingen gebundeld zijn.

Bijdrager
    MacBookAirMattias

ik heb zelf ook een macbook air 2012 maar ik heb er op mijn macbook geen last van maar wel op mijn 13 inch macbook pro retina. ik hoop dat er een werkende oplossing komt

Bijdrager
    MacKevin11

Is er een virusscan actief op je MacBook? Dit zou het probleem goed kunnen verklaren

Bijdrager
    J-P-H

Bedankt voor jullie reacties.
    Er is geen virusscanner aan het draaien.
    Ik ga eens aan de slag met de oplossingen zoals beschreven in de post van LeRu. Kijken of dat gaat helpen.

Bijdrager
    ale

Hi
    Ik werk met ee macbook retina
    Als ik zit te werken en ik gebruik enige tijd mijn wifi niet dan valt op mijn mac de verbinding met de server weg terwijl mijn thuisnetwerk zeer sterk en stabiel is
    Ik begrijp er niets van
    Weet iemand de oorzaak?
    I hoor graag

Bijdrager
    J-P-H

Hallo Ale,
    Inmiddels heb ik zelf ondervonden dat de problemen worden veroorzaakt door mijn Ziggo-modem.
    Ik heb het modem door de helpdesk van Ziggo in bridge-mode laten zetten en regel al het internetverkeer met mijn Airport extreme. De wifi-problemen zijn zo goed als verdwenen.
    Je post overigens in een oude topic. Beter om aan te sluiten op recente topic of een nieuwe aan te maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.