4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tofman_126

MacBook air 2011 icm Thunderbolt display + tv

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is met die nieuwe air om hierop het nieuwe thunderbolt display aan te sluiten, en vervolgens op de thunderbolt poort op het scherm zelf een hdmi kabel naar de tv…

Dus in principe totaal 3 schermen, alleen hoeven ze van mij niet alle 3 tegelijk aan als die maar of op scherm kan of op tv zonder kabels te wisselen.

Op internet vind ik namelijk dat air maar 1 beeldscherm ondersteunt en pro meerdere.
    Nu weet ik natuurlijk niet of het inhoudt 2 tegelijk of dat je software matig ook kan switchen op welk scherm je je uitvoer wilt hebben.

Weet iemand of wat ik wil mogelijk is?
    Ik hoo het graag.

Bedankt.
    Gr. Edwin

Bijdrager
    Maverick9898

Of hij het kan weet ik niet, maar naar mijn idee niet aan te raden. Een MacBook Air moet twee schermen aansturen met die grafische kaart die erin zit? Lijkt me dat dat geen succes wordt.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    iep

Ik vraag me af of dat in dit geval ook nog op gaat. Er zijn wel tb naar hdmi adapters en de grote vraag is dan ook hoe deze exact werken. Als ze het beeldschermkanaal pakken wat dat tb scherm doet dan heb je natuurlijk een probleem, dat werkt niet. Als het echter werkt zoals de usb-vga oplossingen juist wel. Daar is namelijk sprake van een extra videokaart die aan het systeem wordt toegevoegd waarover die verbinding dan gaat. Zoiets kun je ook met tb doen, dan wordt het echter als een PCIe kaart aan het OS gepresenteerd. Helaas komt hier de nieuwigheid van tb om de hoek kijken, lastig in te schatten of het gaat werken en ook lastig om daar informatie over te krijgen. Er is nog te weinig van bekend. Ik denk dat je het eens bij de fabrikant van zo’n tb-hdmi adapter moet navragen en dan specifiek hoe die adapters van ze werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.