5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    davito

Macbook Air (2009) of Macbook pro (2009)

Hoi Allemaal,

Ik ben in het bezit van een Imac 20″ 2GHz Intel Core 2 Duo, 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM uit 2007.
    Deze Imac heb ik destijds nieuw aangeschaft (overstap van windows naar Apple) en gebruik deze voornamelijk voor het bewerken van foto’s (Photoshop), muziek & videobewerking.

Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds tevreden over de prestaties van deze Imac, echter door de komst van een 2e kindje moet papa zijn kantoortje inruilen voor de keukentafel;-)

Nu ben ik dus opzoek naar een 2e hands Macbook, heb 2 leuke gezien maar heb geen idee wat de beste optie is, kunnen jullie mij hierin adviseren?

Macbook Pro (2009)
    Processor Speed: 2.26 GHz
    Hard Drive: 250 GB (5400-rpm, SATA)
    RAM 2.0 GB
    Graphics Card NVIDIA GeForce 9400M
    Media: 8x Slot-loading Superdrive (DVD+-R DL/DVD+-RW/CD-RW)
    Display: LED 13″
    Processor: Intel Core 2 Duo
    Processor Type: P8400 (“Penryn”)

Macbook Air (2009)
    Processor Speed: 2.13 GHz
    Hard Drive: 128 GB (SSD)
    RAM 2.0 GB
    Graphics Card NVIDIA GeForce 9400M
    Media: Optional MacBook Air Superdrive (MB397)
    Processor: Intel Core 2 Duo
    Processor Type: SL9600 (“Penryn”)

Hoe moet ik de snelheid van zo’n laptop lezen, is de macbook pro maar 0,26 GHz sneller als mijn Imac uit 2007?

Het is puur voor thuisgebruik (hoef er niet mee op pad), en heb de beschikking over een NAS waar ik al mijn bestanden op heb staan.

Bijdrager
    MBPuser

De 2GB RAM in die Air is een drama want je kan het niet upgraden :thumbsdown: Alleen daarom al zou ik die Pro nemen..

Bijdrager
    Maverick9898

Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds tevreden over de prestaties van deze Imac, echter door de komst van een 2e kindje moet papa zijn kantoortje inruilen voor de keukentafel

Kunnen je kinderen niet bij elkaar op de kamer:P? Dat moest ik tot mijn 11de sowieso;). Nu waren er ook 5 kinderen, maar goed…..

Nee, maar even zonder dollen: de MacBook Pro. Zoals je zelf al zegt: je gaat niet op pad, dus dan is het feit dat ie licht is ook niet belangrijk;). Daarnaast is een MacBook Pro gewoon sneller, zeker voor wat jij doet;). Zou daar dus voor gaan (of de iMac houden en lekker op de keukentafel zetten;)).

Bijdrager
    davito

Bedankt voor het advies, ik wist bijvoorbeeld niet dat de macbook air maar max 2gb intern geheugen heeft.
    Wat betreft de snelheid van de macbook pro in tegenstelling van mijn Imac, is dit veel sneller?

Bijdrager
    Maverick9898

Nee, dat ga je niet merken.

De MacBook Air kan wel meer geheugen hebben, alleen het is gesoldeerd. Dus degene die de eerste gebruiker is, bepaald hoe groot het geheugen is;). De MacBook Pro heeft verwisselbaar geheugen dus daar kan je altijd zelf nog bijplaatsen:). De MacBook Air is daar niet echt voor bedoelt;)!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.