6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    floorterbrake

macbook air 13 inch valt zomaar uit.

Hallo,
    ik heb al meerdere topics gelezen maar geen een sluit echt aan op mijn probleem. Ik heb precies een maand geleden een nieuwe macbook air gekocht. Dit is het nieuwste model, hij heeft 128 gb en is 13 inch. Het is mij nu al meerdere keren overkomen dat hij zonder enige waarschuwen uitvalt. Dit gebeurt altijd wanneer ik op de batterij zit, ongeacht het batterij percentage. Het is dus niet zo dat hij alleen uitvalt bij een percentage van rond de 30-40%. Het duurt dan even voordat hij weer aangaat, ook al druk ik de aan-knop in. Ik vind dit heel vervelend, kan iemand mij helpen met dit probleem? Moet ik hem terug brengen naar media markt of is er een andere oplossing?

groetjes

Bijdrager
    Frank Visser

Misschien kun je even een hardware check uitvoeren? Volgens mij bij het opstarten de ‘D’ indrukken op CMND + D.
    Als dat niks oplevert en je verder geen foutmeldingen krijgt van oververhitting zou ik gewoon teruggaan. Anders Apple even bellen, je hebt 90 dagen telefoon ondersteuning.

Bijdrager
    Frank Visser

Even gekeken, je hoeft alleen de ‘D’ toets ingedrukt te houden voordat je het grijze scherm te zien krijgt.

Bijdrager
    Bodevinaat

Kijk ook even naar je energie instellingen. Zou mij niets verbazen als je daar een instelling hebt staan.

Bijdrager
    floorterbrake

bedankt voor jullie tips. Ik heb de hardware check uitgevoerd, hierbij kwamen geen problemen of iets. Bij mijn energie instellingen staat niks ingesteld wat voor het uitvallen van mijn macbook zou kunnen zorgen. Hebben jullie nog verder ideeën of tips?
    groetjes

Bijdrager
    Orgeldraaier

Kijk even in je logboek, wanneer je weet wanneer je Mac uitging kan je dit tijdstip opzoeken en kijken wat er vlak voor gebeurde. Wanneer je meerdere momenten weet kan je meerdere fragmenten in het logboek terugvinden en overeenkomsten zien. Dit kan je of hier posten of naar Apple sturen.

Wanneer dit niets opleverd kan je proberen een nieuw gebruikersaccount aan te maken en te kijken of het dan ook gebeurt. Zo ja, dan ligt het aan het systeem of demhardware, anders ligt het aan de instellingen van je gebruikersaccount of de daar geinstalleerde software.

Ook kun je Mavericks schoon installeren, maar dat is een oplossing die er niet voor zal zorgen dat je achter het probleem komt. Doe je dit, maak dan appart een back up van je huidige logboek, dit voor latere vergelijking mocht het probleem niet weg zijn na nieuwe installatie.

Ik zou echter hoe dan ook even met Apple bellen en kijken wat er geadviseerd wordt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.