4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Vasco203

Macbook Air 13.3" Late 2010 beeldscherm vervangen

Beste OMT-ers en mede Apple-gebruikers,

Nadat ik op de website gezocht heb naar dit onderwerp, en er zo gauw niks over kon vinden, heb ik mijzelf aangemeld en dit bericht geplaatst.
    Ook was de rede van aanmelding omdat ik al veel nuttige informatie van deze website heb af kunnen halen, en ik hoop dat ook ik dingen met jullie kan delen. Nu komt mijn vraag aan jullie;

Ik heb een Macbook Air 13.3″ Late 2010 (1369) waarvan het beeldscherm vage vlekken vertoond.
    Op zich als ik op de laptop werk, heb ik er niet zo’n last van. Tenzij ik met een witte achtergrond werk, dan is het goed zichtbaar.
    Ik vind het er dus gewoon niet uitzien, en zou het graag willen (laten) verhelpen, heeft iemand misschien tips? Is het bijvoorbeeld goed zelf te doen? Op internet vond ik namelijk een complete handleiding voor het vervangen van een beeldscherm. Maar is het wel verstandig om zelf te doen? Zoals jullie misschien begrijpen wil ik er geen honderden euro’s meer aan uit geven. (Apple: ca. 700,-, Macrepair: ca. 700,-, en zo zijn er nog enkele die er vanaf 400,- voor vragen).

Alvast bedankt voor de reacties!
    Met vriendelijke groet,

Vasco

Bijdrager
    anoniem

Bekijk het anders even op deze instructievideo. Dit gaat over een 1370, maar veel zal overeenkomen en zo kun je even kijken of je de procedure aandurft.

En 700 euro zou ik er inderdaad niet meer aan uitgeven.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  anoniem.

Bijdrager
    fred44nl

dit probleem herken ik maar al te goed.
    op m’n beeldscherm staat de complete afdruk van m’n toetsenbord, incl. trackpad.
    als ik het goed begrepen heb, dan komt dit hoofdzakelijk door een reactie van vetten en zuren,
    die door vingers op het toetsenbord achterblijven.

het vervangen van het beeldscherm durf ik zelf niet aan.
    en laten vervangen vind ik te duur.
    daarom heb ik een 3M-screen protector gekocht.
    hierdoor is het probleem minder zichtbaar.

Bijdrager
    Vasco203

Beide hartelijk dank voor jullie reacties!
    Deze video heb ik inderdaad bekeken, en hieruit opmakend, denk ik niet dat ik het aandurf.
    En hij is geen 700.- euro meer waard, dus vanzelfsprekend is hij dan de reparatie ook niet meer waard.

Ik zie inderdaad de toetsen en trackpad erin staan ja! Maar ook is het scherm vanbinnen denk ik beschadigd (vlekken).
    Zo’n screenprotector wilde ik inderdaad na de reparatie erop doen, maar ik zal het anders ook eens doen voor ik hem repareer. Misschien is het dan ook niet meer zo zichtbaar!
    Ik hou jullie op de hoogte!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.