30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinnke39

Macbook Air 11,6 of Macbook Air 13 ?

Dag OMT’ingers,

ik heb een vraagje : ik wil graag zo’n Nieuwe Macbook Air kopen maar wat kan ik het beste kopen : de 11,6″ of de 13″ .
    wat ik vooral doe is : internetten ( facebook, apple.com,…) veel muziek luisteren met ITunes, video’s bekijken en naar foto’s kijken in IPhoto.

Dankjewel

Bijdrager
    kevinnke39

ik doe ook nog veel werken in Office (2008) voor school, ben ik vergeten in te schrijven

Bijdrager
    Bj1990

Toch 13inch lijkt mij, ik gebruik ook office op mijn 13inch macbook pro.
    Soms vind ik mijn scherm net iets te klein net zoals bij surfen op het internet, foto,s bewerken enzovoorts.

Bijdrager
    kevinnke39

ja je hebt gelijk maar die 11,6″ is wel lekker portable en die 13″ is ook wel weer een stukje duurder

Geblokkeerd
    Anoniem

11,6 je doet niet al te zware dingen en 11,6 is een best goed formaat.

Bijdrager
    Bj1990

@kevinnke39 je hebt gelijk dat de 13inch inderdaad meer kost, misschien is het een idee om er eens een in een winkel uit te proberen?

Bijdrager
    kevinnke39

Bj1990,

ben er al eens heen gaan kijken en die 11,6″ is toch een tikkeltje trager dan die 13″ maar die 11,6″ is een stukje lichter en is makkelijk mee te nemen.
    maar kun je ook ergens die MBA 11,6″ huren want je hebt wel van die sites dat je Apple producten kunt huren maar ik heb nog MBA zien( dan bedoel ik 2010 model hé )

Geblokkeerd
    Anoniem

Ga een keer naar de media-markt en kijk een keer naar die macbook air.
    Ik durf te wedden dat de 11,6 sneller is dan een “normale” pc.

Bijdrager
    kevinnke39

ja Usain je hebt maar weet elke mac ownt een windows pc hé, een windoos pc is echt slecht die lopen bijna altijd vast

Geblokkeerd
    Anoniem

true!

Bijdrager
    Bj1990

@kevinnke39 informeer eens bij de klantenservice van apple of het huren mogelijk is, ga ook eens na of dat “tikkeltje trager” je niet gaat irriteren op basis daarvan wordt de keuze vast ook makkelijker.

Bijdrager
    kevinnke39

Bj1990,

je dat tikkeltje kan net genoeg en je irriteren

thx

Bijdrager
    hansiedejong

Ik kan me niet voorstellen dat de 13” een tikkeltje sneller is in de dingen die jij doet dan de 11.6”. Zelfs met een paar jaar oude Mac kun je dingen soepel doen die jij wilt doen. Aan de specs ligt het dus niet, je draait programma’s die makkelijk draaien op de 11.6 en de 13 inch.

Reis je veel? De 11.6 inch.

Zit je ook wel eens vaak lange tijd aan je bureau? De 13 inch.

Bijdrager
    kevinnke39

hansiedejong,

ik ga nogal veel naar familie en dan neem ik graag mijn IPad en laptop mee dus die MBA 11,6″ is wel wat makkelijker
    dankj

Bijdrager
    hansiedejong

Oke, dan zou ik gewoon voor het base model gaan, die kan prima alles aan wat jij nodig hebt.

Bijdrager
    kevinnke39

hansiedejong,

ja dankjewel ik denk dat ik die ga kopen voor kerst mis
    maar ik ben door hé tot morge of misschien tot dadelijk ben douche

Bijdrager
    Busara

Ik zat zelf ook met dit dilemma – een 13″ of een 11″? En ook: 2GB of 4GB RAM?

Mijn oude witte MacBook was aan vervanging toe (flikkerend scherm, accu die nog maar 40 minuten meegaat, en een ratelende ventilator), dus ik ben een keer of drie bij de lokale Apple reseller wezen ‘spelen’ met de nieuwe Airs.

Ik vind mijzelf geen power user – ik gebruik vooral Mail, Safari, MobileMe, iWork, iLife (iPhoto en sporadisch wat iMovie) en Adium. Games ben ik niet van plan te gaan spelen op de Air. Als ik even een lokale virtual machine nodig heb (bijvoorbeeld middels VWware) dan is dat meestal een Linux machine die zuinig is wat geheugengebruik betreft.

Uiteindelijk ben ik voor de 11″ gegaan, om de volgende redenen: zeer goede portabiliteit (en toch voorzien van een volwaardig toetsenbord om fatsoenlijk te kunnen typen) en een voldoende krachtige processor die door zijn specificaties toch lekker koel blijft. Alhoewel ik 128GB flash heb gekozen in plaats van 64GB ben ik uiteindelijk wel voor 2GB RAM gegaan: ruim voldoende voor de taken die ik met mijn draagbare Mac wil kunnen uitvoeren, en ik kon meteen een in-stock Air meenemen uit de winkel.

Tot dusver heb ik geen spijt van de aankoop: het is een heerlijk apparaat, en het doet wat het moet doen – en nog snel ook.

Succes met je keuze, en veel plezier met je aankomende Mac.:)

Bijdrager
    Edwin

De portabiliteit is natuurlijk een belangrijke factor maar voor mij beperkt zich dat tot heen en weer naar huis (soms per fiets) en op kantoor een aantal keren wisselen van bureau. In principe zit ik er dan enkele uren achter en daarom kies ik voor de MBA 13″ inch uitvoering (4GB/256GB).

Ik wil eigenlijk nog even (kort) afwachten of de MacBook Pro 15″ nog wat dunner gaat worden zonder DVD speler. Het 15″ formaat met 1440×900 is voor mij net wat prettiger dan een 13.3″ met 1440×900.

Bijdrager
    kevinnke39

biker,

wat bedoel je, gaat de dvd-speler bij de Macbook pro 15 weg ??
    :sad:

Bijdrager
    kevinnke39
    1. list item

Bijdrager
    Edwin
    kevinnke39 op 10 november 2010

Wat bedoel je, gaat de dvd-speler bij de Macbook pro 15 weg

Dat hoop ik van harte als het ontwerp daar dus bijna de helft platter van gaat worden.

Bijdrager
    hansiedejong

Ik denk dat de Pro altijd wel een SuperDrive houdt op de een of andere manier. Maar het kan ook zomaar zijn dat ze die weg laten, al verwacht ik dat niet.

Bijdrager
    1984
    Biker op 10 november 2010

Dat hoop ik van harte als het ontwerp daar dus bijna de helft platter van gaat worden.

Hij is al gesignaleerd….

Bijdrager
    puchelaar

Wat mij betreft koop je een MBA voor draagbaarheid/vervoerbaarheid en weet je dat je inlevert op mogelijkheden. Dan is kleiner fijner en koop je de 11.6″

Als je een ‘groot’ scherm en mogelijkheden wilt koop je geen MBA, maar een MB of MBpro.

Als je op beide punten compromissen wilt sluiten koop je de 13″ MBA.

‘just my 2 cents’ zoals ze op engelstalige fora zeggen…

;)

Bijdrager
    Edwin
    puchelaar op 10 november 2010

Je vat het eigenlijk zo mooi samen dat je mijn twijfel direct wegneemt.

Bijdrager
    1984

Macbook Air …?

Bijdrager
    kevinnke39

1984,

waar heb je die foto van die macbook pro vandaan gehaald

Bijdrager
    kevinnke39

waar heb je die foto van die MBP gevonden ?

Bijdrager
    puchelaar
    Biker op 10 november 2010
    puchelaar op 10 november 2010

Je vat het eigenlijk zo mooi samen dat je mijn twijfel direct wegneemt.

Ben wel benieuwd op wat voor wijze…

Compromissen zijn niet noodzakelijk slecht, dus heb je nou de 11.6″, de 13″ of geen van beide gekozen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.