16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    joey_vdk

MacBook Air 11"2013 model – 3 dagen jong en nu al lichte paniek

Goedemorgen mede Apple-liefhebbers! Ik heb van de week een nieuwe MacBook Air 11″aangeschaft, het MD717 model. Uiteraard ben ik direct vrolijk aan de slag gegaan en heb ik iTunes Match direct opgestart. Na een goed uur sprong het scherm echter op zwart en hoorde ik een tikkend geluid als in een kapotte harde schijf alleen kan dit niet aangezien er een ssd in zit. Na de MacBook uit en aan te hebben gezet bleek er op het eerste gezicht niets aan de hand.

Gisteren in de trein speelde ik Football Manager. Full screen ging dit prima. Toen ik hem in Windowed mode wou spelen vervaagde het scherm alsof de brightness op 5% stond en werd het scherm vervolgens zwart. Na de MacBook even te sluiten en weer te openen deed hij het weer. Dit gebeurde tot 3 maal toe. Nu las ik op nu.nl dat het een bekend probleem blijkt te zijn bij enkele juni modellen van de nieuwe MacBook Air.

Nu begin ik mijn toch een beetje zorgen te maken… wat raden jullie aan? Langsgaan bij de Apple Store/genius bar? En wat zijn concreet mijn kansen?:)

Bijdrager
    hatolex

Wat ik nu ga schrijven is een open deur, maar ik zou denken
    3 dagen oud en nu al kuren, hup naar de store, daar zou ik geen advies voor nodig hebben.:roll:

Bijdrager
    Ostinato

Ja inderdaad, dat hoef je toch niet te vragen. Onmiddellijk terug met dat ding.

Bijdrager
    joey_vdk

Ja dat is ook mijn voornemen, maar ik wou het toch even graag met jullie delen… heb hem wel via coolblue / laptopshop.nl aangeschaft. Heeft dit invloed op de service verlening?

Bijdrager
    Ostinato

Geen idee. Hier info over waar de winkels zitten: http://www.coolblue.nl/winkels

Bijdrager
    LighScan

Coolblue heeft juist een heel goede dienstverlening, dus direct contact opnemen!;-)

Bij contact via e-mail kan je zelfs gratis je laptop als pakketje terugsturen.

Bijdrager
    joey_vdk

… en hem vervolgens twee weken kwijt zijn:)
    Ik ga van de week wel even langs de Apple Store en hoop dat ze daar meewerken!

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    computer space

Klinkt als een DOA, en die moeten ze gewoon meteen inwisselen. Repareren zou ik niet pikken. Anders maak je toch gebruik van de wet kopen op afstand en vraag je de poen terug? Heb je 8 dagen voor.

Bijdrager
    1984
    joey_vdk op 09 oktober 2013

Langsgaan bij de Apple Store/genius bar? En wat zijn concreet mijn kansen?:)

Indien je daar langs wilt gaan , maak dan eerst een afspraak, en dan kun je er op zijn vroegst maandag pas terecht.

Bijdrager
    flyinghigh

Het is zeker geen Dead On Arrival gezien de lange post op het Apple Discussie Forum

Maar wat je zegt is waar. Door de wet koop op afstand, kun je ervoor kiezen het product terug te sturen naar de verkopende partij. No questions asked. En dan bestel je een nieuwe ergens anders.

Daarmee voorkom je een langdurig slepend reparatieproces!

Bijdrager
    joey_vdk

De wet koop op afstand is inderdaad dan nog de snelste en gemakkelijkste weg. Ik vraag me alleen of deze ook van toepassing is wanneer het product, in dit geval mijn MacBook Air, reeds in gebruik is genomen? Uiteraard zal ik hem wanneer ik hem opstuur helemaal ‘clean’ maken maar hij is wel ‘gebruikt’.

Bijdrager
    Ostinato

Niet zo onzeker, joey, nergens voor nodig. Uiteraard heb je dat ding in gebruik genomen. Hoe was je er anders achter gekomen dat ie het niet goed doet? Je hebt een godsvermogen voor dat apparaat betaald; uiteraard hoort ie foutloos te werken. Dat is niet het geval, dus je staat volledig in je recht. Even assertief er op af en je consumentenrechten claimen.

Bijdrager
    joey_vdk

Ik ga ermee aan de slag en hou jullie op de hoogte!

Bijdrager
    flyinghigh

De wet koop afstand is juist in het leven geroepen om producten, die niet aan je verwachtingen voldoen, zonder problemen retour te kunnen sturen aan de webwinkel. Uiteraard dien je het systeem/ssd wel even schoon te maken en ik neem aan dat er geen beschadigingen zijn.

Dan handel je netjes en te goeder trouw en zal het geen probleem mogen zijn.

Off topic: een familielid werkt voor een webwinkel van dure exclusieve truien. Hij krijgt soms truien retour, wet koop afstand, waarvan alle labels zijn afgeknipt en de trui stinkt naar sigarettenrook. Hoogstwaarschijnlijk besteld door iemand voor een feestje om te dragen en om met met voorbedachte rade weer retour te sturen. Feitelijk is het product onverkoopbaar geworden. Dergelijke klanten zijn niet te goeder trouw en maken bewust misbruik van de regeling. Die klanten komen op een zwarte lijst terecht.

Bijdrager
    joey_vdk

Hierbij de beloofde update:

Donderdagavond langsgeweest bij de winkel van Cool Blue in Rotterdam en daar mijn MacBook Air 11″ zonder problemen achtergelaten. Vervolgens heb ik drie tientjes bijbetaald en de MacBook Air 13″ van vorig jaar aangeschaft.

Moet zeggen dat ik echt op mijn wenken werd bedient in de winkel en in de toekomst zeker vaker bij hen terug zal komen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.