6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SMac

MacBook Air 11-inch, medio 2011

Hallo,

Ik heb bovenvermelde laptop gekregen van schoonzus voor mijn zoontje in ruil voor een fles wijn:-)
    OS X Lion (10.7.5) staat er op geïnstalleerd.

Nu geeft de appstore aan dat ik de laptop naar Sierra kan updaten… ik was al begonnen met downloaden, maar zou ik dit nou wel doen?
    Gaat de laptop dat wel trekken?

Het is een 1.6 GHz Intel Core i5 met 4 Gb.
    Heeft iemand Sierra hier op draaien?

Ik heb eerst de laptop voorzien van schone installatie (opstart CMD-R en opnieuw Lion geïnstalleerd).

Hoor graag jullie idee├źn/ervaring!

Groet.

Bijdrager
    digilb

Goeie vraag. Ik heb zoiets bij mijn iPad 4: upgrade naar nieuwste iOS of blijven bij iOS 9? Eigenlijk zou er een database moeten zijn waarin je overzichtelijk bevindingen kunt neerzetten.
    Beter nog: Apple zou de laatste versie van elke major release (iOS 9.3.5 etc.) moeten blijven aanbieden zodat gebruikers een rollback kunnen doen. Bij iOS apparaten kan dit niet, maar bij MacBook’s wel. Je zou dus kunnen upgraden naar Sierra en (indien nodig) op een later moment teruggaan naar El Capitan (of nog ouder). Ik vrees wel dat je dan elke keer moet formatteren voordat je kunt installeren.

Bijdrager
    OMT-fan

Moet kunnen zo te zien:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    Shmoo

Er zit toch flash geheugen in. Ik zou mij over de snelheid geen zorgen maken. Eerder over wat hij er mee wilt gaan doen. Gamen = not done, huiswerk maken = prima!

Bijdrager
    SMac

Dank dan ga ik het gewoon doen. Als het niet had gekund was het ook niet aangeboden in de appstrore neem ik aan.
    Maar als de laptop het gewoon aankan qua snelheid dan is het wel lekker om van alle functionaliteiten (post Lion) gebruik te maken.

Er wordt druk gespaard voor een PS4, dus het blijft beperkt bij huiswerk: safari, en hopelijk ook netflix/horizon go kijken, maar moet wel lukken lijkt me.

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    SMac

Sierra werkt zonder problemen, echt heel soepel!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  SMac.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.