28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkvandewiel

MacBook Air 11 inch: 64 GB genoeg?

Is 64GB genoeg? want anders koop ik denk ik de Macbook Pro……

Bijdrager
    Yaris

Hoe kunnen wij nou weten of jij toekomt met 64 GB of niet?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik wel want ik gebruik maar 30,63GB van mijn 250GB schrijf.
    Daarom wil ik binnenkort ook overstappen op een SSD.

Bijdrager
    Yaris

De MacBook Pro heeft sowieso op alle gebieden betere specs. De MacBook Air moet je enkel kopen als het uiterlijk, de afmetingen en het gewicht voor jou doorslaggevend zijn.

Bijdrager
    fiereb

Dan zou ik toch zeker weten voor de Macbook Pro gaan. 64GB lijkt me toch aan de krappe kant, ervan uitgaande dat een Apple computer zo’n toch wel meer dan 3 jaar meegaat.
    Tenzij je alleen een computer zoekt voor het internet en mail. Maar dan zou een iPad ook volstaan.

Bijdrager
    mark-a-mac

Zo lang je de Air niet gebruikt voor uitgebreide muziek-, foto- of videobibliotheken kan je met 64Gb wel toe. OSX plus een flinke set applicaties neemt hooguit de helft in, heb je nog het een en ander over. Alle bibliotheken moeten op een server of NAS, dat is het idee. Een Air is wel wat breder inzetbaar dan een iPad, die vergelijking gaat m.i. mank. Maar als je het geld hebt, stop er dan een 128Gb in.

Bijdrager
    Oppie
    Yaris op 02 april 2011

De MacBook Pro heeft sowieso op alle gebieden betere specs. De MacBook Air moet je enkel kopen als het uiterlijk, de afmetingen en het gewicht voor jou doorslaggevend zijn.

Spec’s? Behalve de beduidend kleinere schijfruimte in de MBA maakt het allemaal geen drol uit, zoals wij Apple gebruikers al vele jaren weten. Hier dus ook niet.
    Overigens zorgt de SSD wel voor zeer snelle laadtijden, en daar heb je meer aan dan een ‘snellere’ CPU.

Het woord ‘enkel… Heb je wel eens een MB Air voor een tijdje gebruikt, Yaris?
    Ik heb een MBA 11″ in gebruik, en als ik nu nog eens een MB(P) als laptop gebruik, heb ik het gevoel dat ik een iMac op schoot neem, inclusief de hitte. Nee, alleen een MBA zou het predicaat ‘portable’ mogen dragen!

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik ga ‘m gebruiken voor School en voor muziek etc.. geen zware games ofzo

Bijdrager
    Ike without Tina

Tja, voor mij is macbook Air ideaal.

De keuze was toemtertijd tussen een Ipad en een MacBook air 11inch.
    De eisen? Een compact ding om tijdens mijn reizen mijn RAW foto’s veilig te stellen en te bekijjken en voor de rest een beetje internetten, emailen en filmpjes kijken.

De beslissing is geforceerd door BTW-actie van de MM: macbook Air 11inch 128Gb.

Nu is zijn praktijk test bijna afgerond: de laatste dagen in Bali.
    Hij is goed draagbaar. Hij gaat mee in de fotorugzak en elk grammetje telt dan.

de foto’s kunnen met Lightroom beoordeeld worden en dat gaf mij de kans een aantal foto’s opnieuw te maken.

128Gb is genoeg ruimte, teveel zelfs.
    8 Gb aan foto’s en een paar zwartwit films en ik heb nog 80GB over.

De verschillen met mijn laatste reis met een Macbook Pro 13inch.
    Hij is handzaam, zonder stroom is hij lang bruikbaar.
    Het gewichtsverschil, incl adapter is aanzienlijk. en zoals eerder vermeld: eindelijk weer een keer een schootcomputer.

Dus ik ben zeer tevreden met mijn MBA als travelbuddy.

Bijdrager
    iCreatedTech

Ik zou aan 64GB veel te weinig hebben! Heb nu 34GB aan muziek, 20GB aan foto’s & 50 GB aan programma’s. En dan ook nog een boel films.

Bijdrager
    pepijn-paans

ik ben denk ik zo’n zelfde gebruiker als jou, maar met mijn macbook pro waar een standaard hardeschijf van 320 gig in zit, kom ik al aan de helft met wat muziek en foto’s ..
    en denk dat 64gb niet voldoet, maar je zou natuurlijk je muziek en foto’s e.d. op een externe harde schijf kunnen zetten!

Bijdrager
    Oppie

50 GB aan programma’s?

Bijdrager
    broodplank

64GB = 100% te klein. Je kan het niet uitbreiden dus dan zit je met een probleem voor later. Ik zou minimaal 128GB doen.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik zal vanmiddag is kijken wat ik nu allemaal op mijn ‘pc’ heb staan..
    Volgens mij is ie 80 GB.. en er staat soms dat er te veel opstaat
    Maar ik heb ook veel rotzooi haha… Picasa,Divx,Skype etc dat gebruik ik dan toch niet op een Macbook..
    Dus mss dat 64 GB dan wel genoeg is…? Veel muziek heb ik ook niet..

Bijdrager
    broodplank

Je moet zelf ong 8GB vrijhouden van de SSD he. Dat weet je? Anders wordt hij traag. Dan zit je nog met 56GB. OS is +/- 10GB, hou je 46GB over. Je moet dus de hele tijd doen met 46GB? Stel je wil iets downloaden later dan kan het niet, wil je uitbreiden? kan het niet. Ik zou sowieso voor een MBP gaan.

Ik zat zelf ook met die twijfel, achteraf een MBP gekocht 13″ en heb er nu een 128GB SSD ingegooid en ik kan weer vooruit.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik gebruik de Macbook niet als hoofdcomputer.. dus…

Bijdrager
    broodplank

Je probeert mij te overtuigen zodat je de 64GB gaat halen. Bij elke argument van mij heb je een tegenargument. Wat weerhoudt jou dan van om een 64GB versie te kopen? Ik weet wel zeker dat je spijt zal krijgen, maar dat komt later wel.

Koop de 64GB versie.

Bijdrager
    hansiedejong

Hoe kan jij nou weten dat jij spijt krijgt? Als hij hem niet als hoofdcomputer gaat gebruiken, maar alleen voor Mail / Safari / Pages (?), heeft hij echt niet meer dan 64GB nodig hoor.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ja en een beetje voor school… dus ik denk ook dat ik aan 64GB genoeg heb… Maar ja ik moest ’t even op deze site vragen want ik heb er niet zo heel veel verstand van..

Bijdrager
    broodplank
    hansiedejong op 04 april 2011

Hoe kan jij nou weten dat jij spijt krijgt? Als hij hem niet als hoofdcomputer gaat gebruiken, maar alleen voor Mail / Safari / Pages (?), heeft hij echt niet meer dan 64GB nodig hoor.

Ik bekijk het meer toekomstgericht. Je kan de SSD niet upgraden. Dus dan kan de SSD later een irritatie veroorzaken.

Bijdrager
    Gastje01
    broodplank op 05 april 2011
    hansiedejong op 04 april 2011

Ik bekijk het meer toekomstgericht. Je kan de SSD niet upgraden. Dus dan kan de SSD later een irritatie veroorzaken.

En dat lijkt me verstandig, je geeft toch een hoop geld uit aan een computer waar je wel even mee vooruit wilt lijkt me. Ik zou zoals hierboven al vaker gezegd voor een 128 GB model gaan omdat later niets meer aan te veranderen / upgraden is. Wil je dat wel zou ik zoals je zelf aangaf voor de MBP gaan.

Bijdrager
    broodplank

Ik vind het een eindeloze en nutteloze discussie. Topicstarter neemt niet eens de moeite om een uitgebreide startpost te maken. Na 10 posts zijn we pas wijzer met wat hij met de laptop wilt doen. Wij kunnen nooit voor je weten of 64GB genoeg is.

Net alsof ik ga vragen, is een renault clio groot genoeg voor mij of niet? Dan kunnen jullie niet ruiken. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat hij zelf weet hoeveel GB’s hij verbrandt.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik heb iCentre is even gemailt…
    En Alle Macbooks waren goed voor mij, wat ik doe en nodig heb..
    ALS ik ruimte tekort heb, heb ik altijd nog een HD van 500 GB…:D

doei

Bijdrager
    dirkvandewiel

Ik heb het over de Macbook air hë! haha

doei

Bijdrager
    laurens-jan

Koop alleen een MBA 11 inch 64 gb als je véél surft,de voorgëinstalleerde gebruikt en soms wat download (redelijk kleine bestanden)!
    Ik twijfel ook of ik een MBA 64GB of 128Gb zou kopen.

Moderator
    unSOUND

Als je niet overal met een externe schijf aan je machine wilt hoeven lopen is meer schijfruimte altijd aan te raden… Ik heb de Air met 256GB genomen en die staat al bijna vol met mijn muziek en foto’s, en een paar films voor onderweg. Vervolgens heb ik nog een externe 2TB schijf met al mijn films.

Bijdrager
    youp

het topic is al bijna twee jaar oud, is het wel zinnig om nu nog informatie te geven? zo ja, dan heb ik een 128gig en die vind ik net te klein.. helaas

Bijdrager
    laurens-jan

dirkvandewiel neem de macbook air!Ik ga hem morgen kopen !En voor al deze mensen die een reactie geplaatst hebben en dom zijn: morgen is er korting in gent op de macbook air 11″ 64 gb!Jullie wisten dat natuurlijk nog niet!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.