15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    jeroen_mac

MacBook accu

Kan het kwaad je MacBook (als je thuis bent) constant op het stopcontact aangesloten te laten? Of verne*k je dan de accu?

Had vroeger een laptop (toshiba) die ik altijd “aan” en in het stopcontact liet. Na een tijdje was mijn accu helemaal gaar en kon ik er amper nog zonder stopcontact mee werken omdat de accu bijna geen capaciteit meer had.

Txs.

Bijdrager
    Nikita

Kan weinig kwaad. Zodra de accu vol is, gaat de lader over op ‘druppelladen’ wat wil zeggen dat ‘ie dan niet meer de volle spanning levert, maar alleen wat nodig is. Het is wel aan te raden om ongeveer eens in de maand de accu helemaal leeg te trekken en weer op te laden. Op die manier ‘weet’ OSX dan wat de goede capaciteit van de accu is (de tijdsaanduiding in de menubalk).

Bijdrager
    storko

Wat denk je zelf?

Geblokkeerd
    Carp

Je geeft het antwoord zelf al!
    Beter om de accu zoveel mogelijk te gebruiken.

Bijdrager
    Maleise Beer

Ik neem aan dat je al gezien hebt dat er hier op dit forum een zoekfunctie is. Die kan je best gebruiken voor je een nieuw topic opent. Dan krijg je veel meer informatie dan je nu zal krijgen denk ik.

Ook is het altijd handig om de site van apple zelf te raadplegen.
    Daar vind je dit:

”Apple”

Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month.

Edit: ik typ en google te traag. :P

Bijdrager
    jeroen_mac

Okay, bedankt.:roll:

Bijdrager
    RickDeRaaf

als de tijd v/d accu niet meer klopt is dit dan te reseten/herstellen???
    als ik m’n accu oplaad gaat ie een kwartiertje mee, in beeld staat dan bv 6344 uur !? (was het maar waar :P )

Bijdrager
    iljitsch

Beste is om je accu halfopgeladen in de koelkast te bewaren. Maar ja, dan zit je met zo’n leeg gat in je computer en als je de kabel er per ongeluk uit trekt ben je al je weer kwijt.

Laptopaccus gaan achteruit met tijd en met gebruik. Als ze vol zijn sneller, als ze warm zijn nog een stuk sneller. Doe je niks aan. Gewoon na 1,5 – 2 jaar een nieuwe kopen.

Bijdrager
    bhaenraets

Beste is om je laptop gewoon te gebruiken en er niet teveel bij na te denken – een computer is een gebruiksvoorwerp, je hoeft ‘m niet voor de eeuwigheid te bewaren. En als je accu het niet meer doet koop je een nieuwe! Voila, de oplossing.

Bijdrager
    MaartenB
    ”bhaenraets”

Beste is om je laptop gewoon te gebruiken en er niet teveel bij na te denken – een computer is een gebruiksvoorwerp, je hoeft ‘m niet voor de eeuwigheid te bewaren. En als je accu het niet meer doet koop je een nieuwe! Voila, de oplossing.

Die strategie pas ik nu ook toe. En soms heb je dan nog mazzel ook. Bijvoorbeeld wanneer je accu door Sony is geproduceerd en je daarom na een jaar gewoon gratis een nieuwe krijgt:D

Bijdrager
    bhaenraets

Dat bedoel ik nou! Gewoon lekker genieten van je Mac, af en toe een backupje maken, geen vuiltje aan de lucht.

Bijdrager
    Maleise Beer

Niet mee eens.
    Je bespaart een hoop geld als je je spullen goed leert gebruiken, waardoor ze langer meegaan.
    Maar da’s weer een andere discussie, en dan gaan we te ver offtopic.:)

Bijdrager
    bhaenraets

O, ongetwijfeld bespaar je geld als je je batterij optimaal gebruikt. (En dat uit de mond van een Belg! Jullie worden ook al zuiniger.:) ) Maar mijn punt is dat ik daar niet mee bezig wil zijn: ik gebruik m’n Mac gewoon lekker. Uiteraard ben ik er vreselijk zuinig op, maar het is geen kunstvoorwerp.

Bijdrager
    aerosoul

Je bespaard misschien wel ’n hoop geld als je er op let..maar je hebt ook ’n stuk meer frustratie en dingen waar je rekening mee aan het houden bent.

Ik vind zelf ook.. gebruik dat ding gewoon lekker zonder er al te veel over na te denken.. en koop lekker een nieuwe accu als ’t nodig is. Dat scheelt je ’n hoop moeilijk doen..

Bijdrager
    Maleise Beer

Ik zeg toch niet dat je er constant op moet letten, ik zeg dat je ze van in begin beter goed kan leren gebruiken. Eens je weet hoe het zit, volgt de rest wel automatisch. De meeste mensen lezen nooit een handleiding (van hun Mac, camera, TV enz.). Maar eens je dat gelezen hebt weet je toch hoe je ermee moet omgaan.
    Ik weet dus perfect hoe ik m’n batterij moet verzorgen en doe dit zonder erbij na te denken.
    Oh en ik ben er niet echt zuinig op. :wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.