8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    RoyB

MacBook accu vereist onderhoud

Hallo,

Na vorig jaar een witte MacBook 2007 opgefrist te hebben met een nieuwe accu & schone installatie op de nieuwe ssd. Doet er zich nu een vreemd probleem voor. De replacement accu vereist na 18 cycli al onderhoud, iets wat mij een beetje vreemd lijkt. ik moet zeggen dat de MacBook niet intensief gebruikt word. Nu heb ik dit al wel vaker meegemaakt op mijn iets nieuwe MacBook white unibody maar na een SMC reset gedaan te hebben was het gelukkig weg. Nu is het zo dat de 2007 MacBook een beetje tegenwerkt. Als ik een SMC reset uitvoer begint de MacBook ééntonig te piepen, nu weet ik dat het te maken heeft met het RAM geheugen van de MacBook. Ik heb daarom de accu eruit gehaald en het ram uit de MacBook gehaald en weer terug geplaatst maar helaas blijft dit probleem zich voordoen.

Dus nu zit ik een beetje met m’n handen in het haar wat ik nu moet doen dus tips zijn welkom.

Moderator
    Night

Kun je de pieptoon omschrijven? (lengte, aantal)

Bijdrager
    RoyB

Een lange ‘vrij lange’ eentonige toon die zo’n 5 seconden duurt

Moderator
    Night

1 lange toon duidt (normaal gesproken) op een firmware update.
    Korte tonen duiden inderdaad op een RAM fout (welke, is afhankelijk van het aantal piepjes)

Kijk even of deze updates nodig zijn (afhankelijk van jouw type MacBook, kijk in Apple menu > Over deze Mac > Systeemrapport > Hardware Overview: Model Identifier):

MacBook (13-inch, eind 2007) MacBook3,1 MB31.008E.B02 (EFI 1.2) 1.24f3 (SMC 1.4)
    MacBook (13-inch, eind 2006/medio 2007) MacBook2,1 MB21.00A5.B07 (EFI 1.1)
    MacBook (13-inch) MacBook1,1 MB11.0061.B03 (EFI 1.0) 1.4f12 (SMC 1.1)

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT201518

Bijdrager
    RoyB

Bedankt Night voor het meedenken word gewaardeerd! Het is een medio 2007 MacBook.

Moderator
    Night

Heb je gekeken of de middelste download (…..B07) nodig was?

Bijdrager
    RoyB

Hallo night.

Ik hoop er morgen aan toe te komen. De uitkomst zal ik posten.

Bijdrager
    RoyB

De middelste download was niet nodig gaf de MacBook aan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.