16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sanders1515

Macbook accu claimen?

Ik heb mijn macbook nu twee jaar en de accu is bijna op, hij heeft geen nood stroom voorziening meer om in sluimer te gaan en hij valt soms bij 12% al uit. Nu heb ik bij het komen van mn mac een verzekering afgesloten voor 3 jaar bij Mahé in de A-Mac.
    Zou ik dit kunnen claimen?

Bijdrager
    iJoost

Als ie bij twaalf procent uitvalt, zou ik ‘m toch maar eens een keer kalibreren. Want dan is je Macje duidelijk de draad een beetje kwijt voor wat betreft de resterende capaciteit van die accu. Daarna kun je dan ook weer zien wat die resterende capaciteit nu echt is.

Bijdrager
    sanders1515
    ”iJoost”

Als ie bij twaalf procent uitvalt, zou ik ‘m toch maar eens een keer kalibreren. Want dan is je Macje duidelijk de draad een beetje kwijt voor wat betreft de resterende capaciteit van die accu. Daarna kun je dan ook weer zien wat die resterende capaciteit nu echt is.

Kalibreren heb ik reeds gedaan wil niet baten.. dan is er nog geen reserve stroom voor sluimerstand

Bijdrager
    ChrisMax

Ik wil waarschijnlijk ook een verzekering afsluiten bij Mahé dus ben erg benieuwd hoe dit af loopt. Als het kalibreren niet helpt zou ik morgen even naar de verzekeraar bellen en kijken wat die kan doen. Ik dacht dat ik in de voorwaarden iets had gelezen over ‘slijtage’ onder het kopje uitsluiting dus ben bang dat je het niet vergoed krijgt. Toch zal ik het wel even voor de zekerheid navragen. En anders zit er niks anders op dan een nieuwe batterij halen ben ik bang

Bijdrager
    Kloppie

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en vreemd genoeg had de accu na het uitvallen ineens zo’n 40 procent over (hij was overigens wel snel leeg daarna). Dit scheen een erkend probleem te zijn, en de garantie van de accu van bepaalde series was met een jaar verlengd tot 2 jaar. Ik zat hier net 2 weken overheen, en zou dit niet vergoed krijgen, volgens mijn apr. Zelf even Apple gebeld, en na enig aandringen, werd er toch een uitzondering gemaakt. Dus doe een poging, als je over die 2 jaar heen zit, en anders snel, voordat die 2 jaar om is. Aangezien je het hebt over 2 jaar oud, zal jouw accu waarschijnlijk ook in aanmerking komen, die van mij is nu 2 jaar en 1 maand.

Bijdrager
    Esquare
    ”iSanderr0″

Zou ik dit kunnen claimen?

Inderdaad, klop maar eens bij Apple aan:
    http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate

Bijdrager
    feggel

Ik heb hetzelfde probleem met mijn batterij. Volgens coconut is mijn huidige capaciteit nog maar 36%, 1993 mAh van de 5500. Hij valt ook uit zonder waarschuwing, kalibreren is dus ook niet echt een optie geloof ik. Mijn mac is 22 maandjes oud en de batterij heeft 203 laadcycli gehad. Betekend dit dan ook voor mij dat ik recht heb op een gratis vervanging van mijn batterij?

Bijdrager
    Esquare

Waarom vraag je dat nu hier? Vraag het aan Apple!

Bijdrager
    feggel
    ”Esquare”

Waarom vraag je dat nu hier? Vraag het aan Apple!

Ik vraag het eigenlijk omdat ik niet zeker weet of dat dit onder normale “slijtage” valt. Aangezien hier meer
    mensen op dit forum zitten met ervaring hierin dacht ik dat het geen kwaad kon om het te vragen.
    Ik bel apple morgen zowiezo even op.

Bijdrager
    Afroman

Eerst steeg bij mij de cycle bij 80 % van de batterij. Nu stijgt de cycle al bij 94 %. Wat is er nu gebeurd?

Bijdrager
    Esquare
    ”feggel”

Ik vraag het eigenlijk omdat ik niet zeker weet of dat dit onder normale “slijtage” valt.

Echt, er zijn al tientallen draadjes over precies ditzelfde onderwerp. Apple hanteert als norm: 80% capaciteit bij 300 cycles.
    http://support.apple.com/kb/HT1519?locale=nl_NL

Daarnaast bestaat er een verlengde garantie voor batterijen die precies het door jou beschreven gedrag vertonen:
    http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/ (nog maar eens:) )

Bijdrager
    Esquare
    ”mr.x

Eerst steeg bij mij de cycle bij 80 % van de batterij. Nu stijgt de cycle al bij 94 %. Wat is er nu gebeurd?

Ga even een tukje doen en leg het dan nog eens uit. Want ik snap er geen biet van. :?

Bijdrager
    Afroman

Als ik op de accu werkte zag ik meestal pas dat als er nog 80% van de accu over was dat er een cycle bij kwam.(cycle 93 werd cycle 94).

Als ik nu op de accu werk zie ik dat dit proces al na 94 % van de accu aanwezig is.

Ik heb een PRAM reset gedaan, misschien dat het daar gewoon aan lag.

Bijdrager
    iJoost

Die cycles hebben helemaal niets met het percentage te maken. Je kunt in feite bij elk percentage aan de volgende cycle toe zijn. Hier kun je lezen wat cycles in dit verband zijn.

En verder zou ik zeggen ga vooral eens wat leuks met je computer doen in plaats van zinloos te spelen met die Cocosnoot.

Bijdrager
    bartje

Die coconut is ook zo onbetrouwbaar als wat.

Bijdrager
    Esquare

Coconut is zo betrouwbaar als de bron van zijn informatie: het systeem zelf (zie Systeemprofiel).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.