13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    msz1981

Macbook aansluiten op mijn TV

Beste Macgebruikers,

Al enige dagen zit ik met het volgende probleem:

Ik wil mijn macbook aansluiten op mijn TV, tot op heden is dit niet gelukt. Ik hou grijs flikkerend beeld. Ik heb het geprobeerd op een Sony Bravia LCD TV (http://www.dvdworld.tk/wp-content/uploads/nieuws/Sony_Bravia_4000.jpg) en een B&O Beovision 1 (http://www.beoworld.org/assets/thumbnails/bv1a.jpg).

Ik gebruik hiervoor dit koppeltsukje van mac: http://www.synaptech.com/catalog/images/922-5930.gif

Met daarin een gele video kabel naar de gele tulp ingang op mijn tv. Helaas zonder resultaat, het geeft wel signaal, maar grijs snel heen en weer bewegend beeld. Ik ben bang dat het iets met de resolutie instelling te maken heeft?

Iemand enig idee wat ik moet instellen om juist beeld van mijn macbook naar TV te sturen?

Alvast dank,

Bijdrager
    1973

Deze verbinding geeft niet het meest briljante beeld.

Ik zou hem digitaal aansluiten. HDMI bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Pieterr

Koop deze: Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter en een DVI-HDMI kabel. Dan heb je inderdaad een veel beter beeld.

Bijdrager
    msz1981
    ”1973″

Deze verbinding geeft niet het meest briljante beeld.

Ik zou hem digitaal aansluiten. HDMI bijvoorbeeld.

I know, maar wil eerst dit is voor elkaar krijgen en op mijn B&O heb ik niks aan HDMI, wat zal ik moeten doen om beeld te krijgen?

Betreffende de resolutie instellingen, ik heb veel al geprobeerd, maar het blijft grijs, flikkerend storend beeld.

Enig idee?

Bijdrager
    Pieterr
    ”msz1981″

I know, maar wil eerst dit is voor elkaar krijgen en op mijn B&O heb ik niks aan HDMI, wat zal ik moeten doen om beeld te krijgen?

Heeft jouw B&O Beovision 1 een VGA input? Zo ja, dan is een mini-DVI-naar-VGA adapter te prefereren.

Ik bedoel: je hebt TVs van enkele duizenden euro’s. Dan ga je toch niet je Mac met een composiet kabeltje verbinden?

Bijdrager
    msz1981
    ”Pieterr”
    ”msz1981″

Heeft jouw B&O Beovision 1 een VGA input? Zo ja, dan is een mini-DVI-naar-VGA adapter te prefereren.

Ik bedoel: je hebt TVs van enkele duizenden euro’s. Dan ga je toch niet je Mac met een composiet kabeltje verbinden?

Volgens mij heeft mijn Beovision 1 geen VGA aansluiting, ben niet zo’n technisch wonder, vandaar dat ik de gele tulp gebruikt hebt om te verbinden. Ik denk dat het aan mijn resolutie instelling ligt, enig idee welke resolutie ik op mijn macbook moet instellen om met de gele tulp verbinding tot stand te brengen?

Bijdrager
    Pieterr
    ”msz1981″

Volgens mij heeft mijn Beovision 1 geen VGA aansluiting, ben niet zo’n technisch wonder, vandaar dat ik de gele tulp gebruikt hebt om te verbinden. Ik denk dat het aan mijn resolutie instelling ligt, enig idee welke resolutie ik op mijn macbook moet instellen om met de gele tulp verbinding tot stand te brengen?

Gele tulp = composiet.
    Die andere connector die je hebt is S-Video. Die is alweer iets beter dan composiet.
    Zowel composiet als S-Video is SD (“standaard definitie”). Dus je zult de resolutie moeten terugschroeven naar 720×576 pixels.

http://en.wikipedia.org/wiki/Standard-definition_television

Bijdrager
    msz1981

Deze resolutie staat niet in mijn lijst, blijft storend beeld, ook op lagere resoluties dan deze.

Wellicht is mijn kabel kapot?

Bijdrager
    Edwin377

als je bedoelt dat de composiet kabel met de gele stekkers kapot is dan zou je eens een kabel van je stereo kunnen proberen; die met een rode en een witte tulpstekker. Natuurlijk dan ofwel beide witte of beide rode stekkers gebruiken. Bij mij werkt het probleemloos. Wel even synchrone weergave vinkje uitzetten zodat je de MacBook een andere resolutie kunt geven dan je tv.

Bijdrager
    fctje
    ”Pieterr”

Koop deze: Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter en een DVI-HDMI kabel. Dan heb je inderdaad een veel beter beeld.

heb ik dan ook geluid op mijn samsung 32″ lcd? zo ja dan best ik ze, zo nee, hoe kom ik aan dan het geluid

Bijdrager
    iFredo

minijack naar rood/witte tulp voor geluid

Bijdrager
    Matterhorn
    ”iFredo”

minijack naar rood/witte tulp voor geluid

Of voor dolby digital geluid een optische kabel.

Bijdrager
    fctje

Nee hij word hier gewoon in de tv geplugd, bedankt zal volgend weekend eens de benodigde kabels halen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.