9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjoerdje88

Macbook aansluiten op LCD tv

Ik heb een Macbook 2,0 unibody. Ik wil graag mijn macbook aansluiten op de LCD televisie om films etc. te kijken. Welke kabels heb ik hiervoor nodig. Op de LCD tv zitten alle nieuwe aansluitingen. Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Bijdrager
    MattD

2 kabeltjes nodig

1) mini-display-port naar dvi adapter van apple zelf (29€}
    2) dvi naar hdmi kabel van eender welk merk

Dan heb je enkel beeld op je LCD, nog geen geluid natuurlijk

Bijdrager
    Sjoerdje88

Dankje MattD, en hoe kan ik dan het geluid ook nog op de televisie aansluiten?

Bijdrager
    TheM4inframe

een splitter naar Stereo (rood/wit) of Dolby Surround uit je geluidsuitgang.

Bijdrager
    MattD

Via een mini-jack (audio-uit macbook) naar kinch (wit-rode aansluiting) of naar mini-jack afhankelijk van wat je tv heeft
    (meestal het eerste)

Grtz

Bijdrager
    sypie

Kabeltje met aan 1 kant een jackplugje, met koptelefoonaansluiting, en aan de andere kant waarschijnlijk 2 tulpstekkertjes. Misschien heb je zelfs wel optisch in op je TV, dan kun je een mini-TOSLINK naar TOSLINK gebruiken.

Dat van die video kabel zou misschien ook nog via een VGA kabel kunnen, iets minder scherp beeld maar verder niks mis mee.

Bijdrager
    RickDeRaaf

Tijd voor een mini Displayport <-> HDMI kabel, Dat zou wel een mooie en nette oplossing zijn:lol:
    (anders heb je er (kabel adapter kabel) weer een bonk plastic tussen hangen:cry: )

Bijdrager
    Hutch

daar was ik dus ook naar op zoek.
    Waarom maken ze die dingen niet?
    Apple kennende zou dat weer een mooie manier zijn om veel geld te verdienen met een kabeltje.

Bijdrager
    Sjoerdje88

Ik vind het inderdaad ook een zeer omslachtige manier om via 3 kabels je laptop op je televisie aan te sluiten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.