17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Nicktwin

MacBook aansluiten op een televisie

Ik ben al enige tijd op zoek naar een manier om mijn MacBook aan te sluiten op een televisie! Dit lijkt mij een ideale situatie om FrontRow te gebruiken. MacBook en MediaCenter in een! Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Bijdrager
    Gerwin538

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wo/StoreReentry.wo?productLearnMore=M9319

En dan zo’n gele tulpstekker van die plug naar je tv. Zou moeten werken denk ik :)

Bijdrager
    Nickel

Wat voor een tv heb je? Als je een LCD of Plasma scherm hebt zal het echt mooi tot zijn recht komen als je digitaal (DVI) naar je tv gaat. Dit kan met behulp van een verloopstekkertje van Apple.

Bijdrager
    rembrand

Ik heb de oplossing van Gerwin al gebruikt op een doodgewone
    breedbeeld tv.
    Kwaliteit is duidelijk beter als bij mijn oude iBook G3.
    Ik vind het ook een ideale combinatie met Frontrow…..
    ware het niet, dat je geen foto’s kunt delen met een andere computer!

Misschien bij een volgende update!!!!

Bijdrager
    Nicktwin

De optie die Gerwin aangeeft leek mij zo te zien, precies hetgeen te zijn dat ik zoek! Ik ben meteen langs de Apple Store gegaan om het te kopen.

Bijdrager
    RaDa

Ik zal van deze thread maar ff gebruik maken om mijn vraag te stellen.

Ik kijk ook films op mijn TV. Nu wou ik weten of er een manier bestaat om de film te kunnen bekijken op mijn TV terwijl de Macbook dicht is. Als ik hem nu sluit gaat hij gwn in standby.

Bijdrager
    Juch

neej gaat volgens mij nie. Had te maken dacht ik met warmte ontwikkeling.

Bijdrager
    Nicktwin

Je kunt, naar mijn weten, met de MacBook wel in clamshell-mode TV kijken op een externe monitor. De MacBook voert de warmte namelijk niet af via de toetstenborden (zoals de oude typen iBooks) maar gewoon via de achterkant.

Bijdrager
    wb441

dat gaat wel! voor je je Book dichtklapt, zorgen dat je ’n usb muis eraan hangen hebt, en eens dichtgeklapt de muis even bewegen, en dan zou hij uit stand-by moeten floepen.. theoretisch:roll:

dat zou moeten werken.. ik denk dat een van de mod’s daarvan een foootje op het forum heeft gezet.

Moderator
    unSOUND

Dichtklappen en op de remote klikken moet werken… bij mij werkt het ook…

* klik *

Bijdrager
    Juch

ah, ik ging drvan uit dat het hetzelfde was als met de iBook, maar dit is cool!!!!!!

Bijdrager
    Len

Ik heb mijn Mac mini aan een HD TV gehangen met een DVI naar HDMI kabel, en die kost bij Azerty.nl €10,50 inclusief:
    http://www.azerty.nl/producten/product_detail/237/5509/oem-hdmi—dvi-kabel-2-m.html

Werkt uitstekend, de mini ondersteunt de meeste HD resoluties!
    Helaas moet je dan wél een aparte kabel voor het geluid gebruiken…

Bijdrager
    RaDa

Thx mensen, blijkbaar is het nogal simpel om te doen:)

Bijdrager
    Wika

Maar hoe is het geluid afkomstig van de MB dan via bijv een home theater set te beluisteren?

Bijdrager
    DynamicNL
    ”Len”

Ik heb mijn Mac mini aan een HD TV gehangen met een DVI naar HDMI kabel, en die kost bij Azerty.nl €10,50 inclusief:
    http://www.azerty.nl/producten/product_detail/237/5509/oem-hdmi—dvi-kabel-2-m.html

Werkt uitstekend, de mini ondersteunt de meeste HD resoluties!
    Helaas moet je dan wél een aparte kabel voor het geluid gebruiken…

Hi Len,

Ik wil eventueel een MacMini als Media Center gaan aanschaffen en die ook op mijn 32″ Philips lcd aansluiten. Hoe is de beeld kwaliteit als je films kijkt? Mijn LCD heeft een resolutie van 1366×768 (hdmi en dvi).

Groet,
    Alexander

Bijdrager
    Len

De beeldkwaliteit is zeer goed. Geen getril of andere vervelende zaken die je met een analoge PAL verbinding wel eens hebt.

De enige kwaliteitsfactor is nu nog de MPEG-2 compressie die ze op een DVD gebruiken en de opnamekwaliteit van de film. Maar daar kan ik me echt niet aan storen.

De filters moet je misschien wat bijstellen, een LCD TV probeert de fellere kleuren van een normale TV beeldbuis na te bootsen. Soms is dat iets te veel van het goede als je je computer aansluit.

Bijdrager
    DynamicNL

Okay, thanks voor de reactie…

Alexander

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.