23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

MacBook aan scherm aansluiten

Hallo,

Ik heb hier een MacBook, en deze wil ik dus aan m’n 19″ scherm aansluiten.
    Het scherm heeft een VGA-aansluiting, en m’n MacBook een Mini-DVI.
    Nu heb ik hier bij de Dixons en Dynabyte naar een kabel gevraagd van Mini-DVI naar VGA, maar die hebben nog nooit van Mini-DVI gehoord… Dus maar in de MediaMarkt geprobeerd, en daar kreeg ik dus wel een kabel, van Micro-DVI naar VGA. Aan de ene kant paste hij niet in m’n MacBook, en aan de andere kant moest er juist een VGA-kabel in, in plaats van wat ik nu dus nodig heb.
    Daarna dus teruggegaan, en 2 kabels gekregen. Eén van Mini-DVI naar DVI, en één van DVI naar VGA. Deze Mini-DVI paste dit keer wel in m’n MacBook, en de VGA-kant ook in het scherm, maar deze kabels pasten niet in elkaar (dus de DVI-kanten). Dus nu kan ik weer terug…

Wat voor kabel hebben jullie? Want hier is het iedere keer: Wat? Mini wat? DV? – Nee, gewoon Mini-DVI… een MacBook.
    Ik snap er niks meer van.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    MacBoot

edit: verkeerd gelezen, foutje:mrgreen:

ik heb alleen een mini-DVI > VGA kabeltje voor presentaties met een beamer

voor zo’n adaptertje moet je gewoon even langs de Appelenboer gaan, hebben ze ze met hopen liggen

Bijdrager
    Zji

Nou ja, eigenlijk heb je deze nodig:
    http://store.apple.com/us/product/M9320G/A

Maar die zullen er ongetwijfeld ook wel in B-merk zijn. Hoe dan ook is bovenstaande in iedere A-mac/Apple centre/etc. te krijgen.

Bijdrager
    Ramy

Thx voor de reacties. Die kabel kreeg ik de eerste ook in de MediaMarkt, maar toen was de VGA-kant dus juist andersom. Heb er alleen wel een verlengsnoertje voor nodig, want hij is nu wel een beetje kort.

Bijdrager
    DouweM

Ik zou gewoon even naar de lokale groenteman gaan, en vragen of ze die misschien ook langer hebben. Of of ze ergens anders weten waar die te krijgen zijn.

Bijdrager
    Ramy

Ja, maar moet hiervoor dus iedere keer naar Rotterdam, omdat hier alleen een Dixons en Dynabyte is (en beide hebben ze het niet)… maar goed, dat moet dan maar.

Bijdrager
    Sinaasappeltje

als het goed is heb je toch gewoon een vga naar vga kabel bij je monitor gehad?

Bijdrager
    Nielsvr

Anders bestel je even via de apple website, of http://www.prowarehouse.nl heb je het binnen dag of wat binnen. Mini-DVI naar VGA is een simpel kabeltje en kost je 19 euro ofzo.

Bijdrager
    Trebor

En kijk anders ff op eBay voor een mini DVI naar VGA. Heb ik ook op gezocht prijs ligt daar lager dan wat Apple aanbiedt. Kan soms een dag of wat langer duren voordat je het binnen hebt, maarja we zijn wel Hollanders;)

Bijdrager
    Ramy

Dat kabeltje van Apple is alleen zo kort… dus dan heb ik liever nog een kabel ertussen. Dat ga ik namelijk denk ik niet redden.. of m’n MacBook zit helemaal tegen het beeldscherm aan (en ervoor).

Bijdrager
    Ramy
    ”Sinaasappeltje”

als het goed is heb je toch gewoon een vga naar vga kabel bij je monitor gehad?

Dat klopt, maar:
    De kabel die ik nu heb is Mini-DVI naar DVI, dus heb nu niks aan die kabel.
    En die kabel die ik hiervoor had, was zogenaamd Mini-DVI naar VGA, maar de Mini DVI-kant paste niet in m’n MacBook (het heette wel Micro-DVI, weet niet of dat het was?).

Bijdrager
    bartje

Micro DVI zit op de MacBook Air. Dat is dus een andere connector dan de mini DVI.

Bijdrager
    stijn23

Micro DVI is inderdaad niet hetzelfde.
    Bovendien moet je ook opletten met koppelstukken op koppelstukken;) Je kan een apple-adapter van Mini-DVI naar DVI niet combineren met een DVI naar VGA adapter (en ook niet omgekeerd).
    Mini DVI adapters kan je overigens niet van een B-merk kopen. Enkel apple gebruikt deze stekkers, en bijgevolg kan je ze nergens anders vinden.

Bijdrager
    bassmac

Raar, dynabite en mediamarkt hebben die verloopstekkers wel, zelf gezien bij meerdere filialen.
    Kosten altijd 19 euro nogwat. Net als bij de Apple winkels.
    Moeten de dames en heren verkopers nog wel weten wat en waarvoor er iets in hun rekjes hangt natuurlijk.
    Macbook heeft mini-dvi—vga vrouwtje nodig.
    Moet het langer?
    Bij verder iedere pc-boer heb je een verlengsnoer vga-vga in allerlei lengtes, mannetje mannetje moet je wel hebben
    Geluid moet altijd met een apart mini-jack stereo kabel…vanuit je koptelefoonuitgang.

Of je moet iets slims met USB hebben, als je versterker een usb ingang heeft. (Heel soms)

Ter info:
    De macbookpro heeft de grotere dvi—vga. (Die heeft wel een pc-variant, maar dat is een lelijke stekker en net zo duur)
    .
    Het beeldscherm herkennen gaat meestal automatisch. Heel soms moet je “beeldscherm herkennen”aan klikken, of soms handmatig de instellingen uitproberen. De Mac onthoud de instellingen per beeldscherm/beamer, minstens vijf bij mij.

Bijdrager
    Ramy

Oke, thx voor de reacties. Ik neem gewoon alle kabels die ik nu heb mee (Mini DVI-DVI, ‘DVI’-VGA, VGA-VGA), en kijken of ze eindelijk eens die kabel hebben van Mini-DVI naar VGA.

Bijdrager
    Ramy

Even snel langs de Dixons gegaan, volgens hem is de DVI-kant van m’n DVI-VGA-kabel een productiefout of iets dergelijks, want de pinnetjes kloppen niet helemaal. Dus dit weekend naar de MediaMarkt, en in de winkel de kabel maar alvast ‘passen’.:P

Bijdrager
    Ramy

Het is dan eindelijk gelukt. M’n 19″ gebruik ik nu wel meer als hoofdscherm, en m’n MacBook als bijschermpje. Maar hoe kan ik nu het Dock juist onderin m’n hoofdscherm tonen? Want ik heb het zo ingesteld dat m’n MacBook het rechter scherm is, en het ander scherm links, en ik krijg de dock alleen links als ik hem links-verticaal weergeef, maar dat wil ik dus niet…
    Ook de menubalk bovenin zou ik op beide schermen willen weergeven, want nu moet ik dus naar het andere scherm voor bijvoorbeeld de add-ons… Of is dit gewoon simpelweg niet mogelijk?

EDIT: Ah, het is gelukt! Nu alleen nog m’n non-Mac toetsenbord goed in zien te stellen, of anders binnenkort maar een Apple-toetsenbord aanschaffen.

Bijdrager
    tommy666
    ”Ramy”

Even snel langs de Dixons gegaan, volgens hem is de DVI-kant van m’n DVI-VGA-kabel een productiefout of iets dergelijks, want de pinnetjes kloppen niet helemaal. Dus dit weekend naar de MediaMarkt, en in de winkel de kabel maar alvast ‘passen’.:P

Dit is echt de meest hilarische reactie in het hele topic. Zonder te moeten kijken weet ik al wat er mis is… De Mini-DVI => DVI adapter geeft als uitgang DVI-D (de digitale versie) een omzetter DVI => VGA heeft of een DVI-I (gecombineerd analoog/digitaal signaal) of een DVI-A (analoog signaal) poort nodig,een DVI-D poort zal hier dus nooit werken,tenzij je een dure omzetter gaat kopen.
    Ter vergelijking:

Productiefout……. Pha!!!!

Bijdrager
    Ramy

Inderdaad, je hebt gelijk, nu ik zo de plaatjes zie. Heb zelf niet zoveel verstand van kabels, en hij blijkbaar ook niet. Ondertussen is het gelukkig allemaal gelukt (bij iFactor de juiste kabel gehaald).
    Dat er zoveel DVI’s zijn… ‘k had geen idee.:o

Bijdrager
    bassmac

Wie wel…
    wat een onhandig gedoe. Het maakt de stap naar “een soort stekkertje” van apple wel duidelijk, maar gezien de levensduur van Mac’s is er gewoon nog een bijgekomen lijkt me…

Bijdrager
    Pieterr

Dit is nog wel een aardige pagina wat dat betreft: An Illustrated Guide to Every Stupid Cable You Need.

Bijdrager
    Ramy

Toen ik m’n MacBook kocht, vroeg ik nog of zo’n kabeltje overal te krijgen was, of alleen bij Apple Stores/bij hun in iFactor. Omdat hij zei dat hij gewoon overal te krijgen was, ook bij de Dixons en Dynabyte, dacht ik, ik koop hem hier wel. Hier was hij nergens te vinden, en toen ze hem in de MediaMarkt eindelijk hadden (na veel heen en weer gevraag), ging ik er ook maar vanuit dat dat de goeie was, en niet dat dat een van de vele soorten was… Volgende keer meteen in de winkel kabeltjes passen, zal een hoop gedoe (drie keer naar Rotterdam en terug) besparen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.