14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    AdriaanB

MacBook aan beamer aansluiten, met een lange VGA kabel

Hey
    Morgen heb ik op school een presentatie, ik heb net in Keynote een mooie presentatie gemaakt. Met het Mini-DVI -> VGA kabeltje van Apple ben ik van plan om de beamer aan te sturen. Tussen het verloopstuk en de beamer zit een VGA kabel van ±20 meter. Maar net hoor ik dat je met de MacBook maar enkele meters kabel kan overbruggen, anders trekt hij het niet

Klopt dit? Want anders moet ik deze hebben denk ik?

Alvast bedankt

Bijdrager
    sven-

Volgens mij treedt er aardig wat signaalverlies op bij gebruik van analoog bij lange afstanden, maar dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    bassmac

Mac dus dichterbij zetten en met een draadloze muis of zo de presentatie doorklikken…
    Even testen welke soort het meeste bereik heeft, mac AB, mightymouse, of een ander merk met een losse usb stick. (test die van klasgenoten)

Bijdrager
    basiel

regel is simpel als het werkt voor andere laptops om zo de beamer aan te sturen zal het ook voor je macbook gaan.

Bijdrager
    ram0n

Nou Nou dat verlies valt wel mee hoor.
    Ik gebruik ook regelmatig een lange VGA kabel van tussen de 15/20 meter om af en toe wat videoprojecties te doen.
    VJ activiteiten e.d
    En dan gebruik ik mijn powerbook G4 in combinatie met dvi naar VGA..
    et beeld blijft gewoon strak hoor.

Bijdrager
    TheM4inframe

gebruik je apple remote ^^

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarschijnlijk zit je in een lokaal waar een beamer aan het plafond hangt en de VGA kabel uit het bureau vooraan komt… Aangezien dat werkt bij andere laptops, zit daar waarschijnlijk zo’n versterkertje ingebouwd…

In het andere geval – zie posts hierboven:)

Bijdrager
    AdriaanB

het probleem is dat de macbook niet dichter bij de beamer kan komen (beamer hangt aan plafont, en er ligt een kabel die helemaal de zaal doorgaat, hij moet aan die kabel (±20 meter))

Dus jullie zeggen dat het gewoon zou moeten werken?

Bijdrager
    Franko

kijk anders even of je het voordat je presentatie is kan testen. mocht het dan niet werken kan je altijd nog andere oplossing verzinnen.

Bijdrager
    ram0n

ik denk inderdaad dat het gewoon moet werken
    (eigenlijk weet ik het wel zeker)
    kijk een composite kabel van 20 meter kan problemen opleveren maar VGA echt niet geloof me.

en succes met je presentatie.:D

Bijdrager
    rickco

ik had het zelfde op school (een kabel van +/- 25 meter) dit deed hij zonder problemen. alleen dat was mini dvi naar dvi kweet niet of dat uit maakt

Bijdrager
    NTG

ik bedank jullie ook voor deze info! ik wist wel dat analoge scart-v/a kabels echt der hell waren, maar VGA…

Bijdrager
    bassmac

En laat ons weten of het allemaal gelukt is natuurlijk :D

Bijdrager
    MichMich

Apple Remote FTW!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.