7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rafke242

macbook A1181 start niet op met volle batterij maar wel met lader

ik heb een macbook A1181 mid 2009 en deze start niet op of blijft niet draaien van zodra ik lader uittrek, ook al ben ik 100 percent zeker dat de batterij 100 percent goed is omdat het nieuwe batterij is . ik dacht eerst dat het aan de nieuwe batterij lag en heb deze dan terug gestuurd en ondertussen een nieuwe ontvangen en dus nog altijd hetzelfde probleem.
    Dus ben ik er 100 percent zeker van dat het niet aan de batterij ligt.
    Als ik de macbook met lader opstart blijft hij draaien en kan ik alles doen enz…. als ik dan kijk naar het icoontje van de batterij rechts bovenaan staat 80 percent en zie ik dat bliksemtje staan, maar het rare is… dat de batterij op 80 percent blijft staan ook na 2u of meer uren …. als ik dan op het icoontje van de batterij klik , staat er : batterij wordt niet opgeladen.
    ik heb al de stekker van de batterij dat op het moederbord komt al vervangen en heb ook al waar de lader op komt vervangen en nog steeds zelfste probleem.
    Heeft daar ook al iemand ervaring mee gehad ? Zou het aan het moederbord kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de reacties

Moderator
    Night

Dat zou kunnen. Je kunt ook het SMC en de PRAM eens resetten om te kijken of dat soulaas brengt.

Bijdrager
    Rafke242

ik heb eens contact opgenomen met een Apple expert en die zei me dat het oplaad circuit defect is, dwz dat het moederbord moet vervangen worden . een kost van 4 a 500 euro.

Bijdrager
    Indomarco

Da’s best een hoop geld voor een Macbook met een restwaarde van € 110,- (volgens Mac2sell).
    Mss eenzelfde op de kop tikken en moederbord switchen? Blijft een risico.
    Succes

Bijdrager
    Jeddes

Dat word een redelijk dure grap mocht het je moederbord zijn idd.
    Dit kost dat moederbord los; Logic board MacBook M2009
    wellicht iemand die je kent die het kan doen voor je, scheelt een paar honderd.

Als je toch 500 eraan moet uitgeven kan je het beste op zoek gaan naar een mooi tweedehands model.
    Good luck.

Bijdrager
    Rafke242

bedankt voor de tips, maar k ga het moederbord niet vervangen is me toch iets te duur . dat is de macbook ook niet meer waard .
    k ga een tweede hands zoeken .

Bijdrager
    The Jesus
    Jeddes op 10 mei 2016

Dat word een redelijk dure grap mocht het je moederbord zijn idd.
    Dit kost dat moederbord los; Logic board MacBook M2009
    wellicht iemand die je kent die het kan doen voor je, scheelt een paar honderd.

Knappe vent die er een 15″ moederbord in krijgt:mrgreen:

Schade macje heb je voor onder 100 euro, wel even knutselen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.