22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    janvd1991

Macbook 5.1 nog de moeite?

Beste mensen,

Ik heb de mogelijkheid om een Macbook 5.1 (aluminium versie) te kopen voor 500 euro (in goede staat)

Specs:

Intel core 2 duo
    160GB
    2Ghz
    2GB RAM

Ik ben geen gamer ofzo. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor school(gewoon word en exel enz.) En voor het beheren van mijn muziek op itunes (heb tevens ook een iphone)

Voor de rest heb ik niet echt specifieke eisen. Maar wil ook niet dat de computer al ver achterloopt kwa software en eventueel andere dingen?

Bedankt voor je eventuele reactie
    gr Jan

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Die MacBook voldoet prima aan de eisen die tegenwoordig aan computers gesteld worden.
    De 2.0GHz C2D is 64-bit en snel genoeg voor (semi-)zware applicaties. De 9400M GPU ondersteund OpenCL, en er zit voldoende RAM in (kan je altijd nog uitbreiden). De vraag is alleen: is de HD groot genoeg voor je?

Bijdrager
    nebilem

Voor 500 euro kan je tegenwoordig een betere windows laptop kopen.

Bijdrager
    janvd1991

Ik denk van wel. 160gb voor msn en muziek;)

Bijdrager
    Speedooo

Ik heb zelf de alu. MacBook 2.0 GHz en heb zelf mijn HD en mijn RAM geheugen uitgebreid. Het is een giga-goede machine die ik gebruik voor thuis, mijn school en mijn stage. Word en Excel zijn programma’s die ik vooral gebruik.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Ik denk ook dat deze MBP nog best wel voor jou geschikt is. Tip: start zelf de MBP op en doe er wat dingen mee voordat je hem daadwerkelijk gaat kopen. Open wat programma’s die erop staan, open zeker het hulpprogramma Systeemprofiel en kijk onder de tab Hardware of alles ok is (zoals het geheugen en voeding). Zorg er ook voor dat je de originele Mac OS X installatie-dvd’s van die MBP mee krijgt.

Negeer de opmerking van nebilem maar, want dat is geen antwoord op jouw vraag natuurlijk….

Bijdrager
    Mr Macintosh

Top laptop, doen!! Zeker snel genoeg, heb ook met dit model gewerkt. Je kunt ‘m altijd nog een upgrade naar 4GB RAM of een SSD geven, mocht je tegen zaken aanlopen.

Bijdrager
    k-the-ripper

Toevallig van de week zelf een 2e hands 5.1 model gekocht. Zijn gewoon prima laptops en zeer zeker geschikt voor hetgeen je er mee denkt te gaan doen.
    Echt op geen enkele manier te vergelijken met een zg ‘nieuwe’ plastic rotbak van 500 euro……
    Eventueel HD en geheugen zijn simpel op te waarderen en kun je voor heel schappelijke prijzen op de kop tikken.
    Ik denk er zelfs over mijn vrouw mijn eigen iMac 24″ maar te geven en dan neem ik wel genoegen met die van haar (een 20′ alu model).:)
    Inderdaad even testen bij systeemprofiel of de batterij nog voldoende is, een nieuwe kost je al gauw rond de 100 euro.

Bijdrager
    nebilem
    Hansi2124 op 27 maart 2011

Welkom op dit Apple forum.

Ik denk ook dat deze MBP nog best wel voor jou geschikt is. Tip: start zelf de MBP op en doe er wat dingen mee voordat je hem daadwerkelijk gaat kopen. Open wat programma\’s die erop staan, open zeker het hulpprogramma Systeemprofiel en kijk onder de tab Hardware of alles ok is (zoals het geheugen en voeding). Zorg er ook voor dat je de originele Mac OS X installatie-dvd\’s van die MBP mee krijgt.

Negeer de opmerking van nebilem maar, want dat is geen antwoord op jouw vraag natuurlijk….

Hij mag het best negeren natuurlijk. Maar de vraag is dan of het de moeite waard is in een apparaat van paar jaar oud te investeren. En Core 2 Duo wat daar in zit is al zeker minimaal 4 jaar oud.

Bijdrager
    nebilem

En trouwens mensen hierboven raden aan om extra ram in te prikken als het nodig zal zijn. Dus als je 4gb wilt hebben moet je 2×2 kopen kost ook weer wat.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik vind het wel redelijk duur, maar het is wel een prima apparaat.

Bijdrager
    Volkan1984

Ik heb zelf de versie met 2.4 ghz. Die heb ik geüpgrade naar 8gb en uitgerust met een Vertex 2 SSD. Hij is zo erg snel, als je dat geld erin wilt stoppen. Ik zou die machine die jij noemt absoluut aanraden maar wel iets op de prijs afdingen. Vind m wat duur. Succes ermee!

Bijdrager
    Pieterr

Deze MacBook (Late 2008) schijn je ook tot 8GB geheugen uit te kunnen breiden. De vraagprijs is schappelijk. En een Core 2 Duo dus Lion draait er straks ook nog op.

Bijdrager
    janvd1991

Lekker zeg, waarom gooi je hem op slot. verwijder deze dan gewoon!!!

Bijdrager
    janvd1991

Beste mensen,

Nu heb ik eerder al een treat geplaatst om te vragen of de macbook 5.1 nog de moeite was (alluminium behuizing) + office
    Specs:

-160gb harde schijf
    -Intel core 2 duo
    -2 gb intern

Nu kan ik natuurlijk ook nog altijd een nieuwe kopen. Dat zou dan een macbrook pro worden van 13 inch en i5 processor.

Mijn wensen:

– Itunes goed kunnen gebruiken voor mijn muziek
    – Snel kunnen surfen over internet en gebruiken voor school (handig met de sterke accu)

VRAAG: Is het nou de moeite waard om die 600 euro bij te leggen voor die nieuwe, of zouden jullie zeggen: die 5.1 kan nog prima mee in deze tijd.

Bedankt

Bijdrager
    fatboysmart

Kan nog prima mee… voor iTunes en een beetje surfen is elke intel Mac snel zat.
    Maar dat kun je zelf toch het beste bepalen? Jij werkt er immers elke dag mee…

Bijdrager
    syltheboy

Inderdaad, daar heb je gelijk in. 500 euro is ook geen geld voor een MB Unibody.:wink:

Bijdrager
    Hansi2124
    janvd1991 op 30 maart 2011

Lekker zeg, waarom gooi je hem op slot. verwijder deze dan gewoon!!!

Je begrijpt blijkbaar zelf niet wat je bedoelt…..
    Je start dit topic, maar daarna start je weer een nieuw topic met grotendeels dezelfde vraag. Die doe ik dus op slot, omdat je al eerder een topic had aangemaakt hierover en daar zijn veel antwoorden op gekomen.

Mag jij raden welk topic dan de meeste waarde heeft.

Bijdrager
    karelschapie
    nebilem op 27 maart 2011

Voor 500 euro kan je tegenwoordig een betere windows laptop kopen.

een betere windows computer bestaat niet en een goede windows computer is een bagger computer..

Bijdrager
    Afroman

Blablabla. Fanboygelul.

Windows heeft zijn voor en nadelen, en dat heeft Mac OSX ook. Kijk gewoon wat je fijner vindt en wees gelukkig.

Bijdrager
    gsmaster

Ik zit hier nu ook om een dergelijk toestel, wel de 2.4 variant en die loopt nog altijd heel soepel. De batterij begint wel te gaan nu… Dus je hebt wel veel kans dat je er een nieuwe batterij mag in steken. Wat toch wel redelijk duur is. Dus hou er rekening mee dat je nog eens meer dan 100 euro kan bij komen… Zou met dat argument eens gaan spreken met die gast die hem verkoopt… Want als je dan al aan meer dan 600euro zit, is het wel redelijk prijzig moet ik zeggen!

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Ik zou een nieuwe kopen, tenzij dat buiten het budget ligt.

Als student zijnde kun je (meestal) via surfspot 8 tot 12% korting krijgen, nieuwe 13 inch is dan 1011 euro maar je krijgt dan wel:

320 gig t.o.v. 160gb harde schijf
    Intel Core i5 (4 core’s waarvan 2 virtueel) t.o.v. Intel core 2 duo (met 2 echte core’s)
    4Gb intern t.o.v. 2 gb intern
    en je hebt natuurlijk op een nieuwe machine 1 jaar garantie + mogelijkheid dit nog uit te breiden.
    Daarbij komt ook nog een gloednieuwe 7 uur’s accu

Ik zou dus als het maar even kan een nieuwe kopen..

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.