10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

Macbook 2010 microfoon via audio in ?

Hi,

Mijn Macbook heeft n audio in en audio uit uitgang.
    Ik zou echter graag mijn oordopjes (met microfoon) willen gebruiken voor skype etc, kan ik het software matig zo regelen dat mijn audio uit ook als audio in kan werken ? of mn audio in ook als audio uit ?

Hoop dat mijn probleem duidelijk is en iemand een oplossing heeft, alvast bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Je MacBook heeft zelf een microfoon ingebouwd. (nieuwere MacBooks twee microfoons voor ruisfilter)

En je moet toch hardop praten, of je nu in je headset of in je ingebouwde microfoon praat.

Bijdrager
    JohnHenry
    SunKeeper op 17 januari 2014

Je MacBook heeft zelf een microfoon ingebouwd. (nieuwere MacBooks twee microfoons voor ruisfilter)

En je moet toch hardop praten, of je nu in je headset of in je ingebouwde microfoon praat.

Ja dat klopt maar daarbij klinkt het geluid erg hol, mja kan wel maar zou dus graag via headphones doen…

Bijdrager
    Koezel

Dat gaat niet werken, je geeft zelf al aan dat je MB een aparte audio in en uit heeft.
    Wat jij wil gebruiken gaat dus niet, waarschijnlijk zit er een 4 polige mini jack aan,
    dus ook alleen als koptelefoon zal het lastig worden. De audio bus in de MB is namelijk 3 polig.

Makkelijkste manier is om een koptelefoon te gebruiken in combinatie met de ingebouwde microfoon.

Bijdrager
    SunKeeper

Of eventueel een losse alleenstaande microfoon naar keuze, die plug je dan in de audio in.

Bijdrager
    Ernste

Of een hoofdtelefoon annex microfoon kopen die aparte stekkers voor microfoon en oortjes heeft.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Als het goed is kan het wat je zegt hoor. Altans, mijn late 2008 Macbook heeft ook twee audio poorten (in en uit). Als ik m’n iPhone headset (met microfoon via één aansluiting) in de audio-out poort stop, dan wordt de microfoon van de headset gebruikt.

Het kan wel zo zijn dat je in Systeemvoorkeuren de juiste microfoon nog moet kiezen (Systeemvoorkeuren > Audio > Input).

Bijdrager
    JohnHenry
    Henk op 17 januari 2014

Als het goed is kan het wat je zegt hoor. Altans, mijn late 2008 Macbook heeft ook twee audio poorten (in en uit). Als ik m’n iPhone headset (met microfoon via één aansluiting) in de audio-out poort stop, dan wordt de microfoon van de headset gebruikt.

Het kan wel zo zijn dat je in Systeemvoorkeuren de juiste microfoon nog moet kiezen (Systeemvoorkeuren > Audio > Input).

Oh echt ja dat zoek ik dus

Bijdrager
    JohnHenry

Iemand nog n idee wat dat lukte dus niet. moet ik lion hebben ofzo ?

Bijdrager
    JohnHenry

ahhh volgens mij doet die het al, had er n tussenkabel tussen om het draad langer te maken, als ik die ertussne uit haal werkt die wel heb ik het idee

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.