17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ervmore

MacBook 2007-2008-2009 kopen voor max. 330

Hallo OMT-ers.
    Ik heb op MP en Speurders naar een MB gezocht maar zonder resultaat.
    Max 330 euro.
    Ik heb hem namelijk snel voor school nodig en hij mag niet al te duur zijn vanwege mijn budget.
    Hopelijk hebben jullie een linkje of zelfs een MB die jullie kwijt willen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Japsuh

Dat gaat je niet lukken. Mac-gebruikers denken dat hun 5 jaar oude computer vrijwel net zoveel waard is als toen ze hem kochten.

Waarom koop je niet gewoon een Windows computer?

Bijdrager
    Ervmore

Ik zit op een grafische school en daar is een mac veel handiger.

Bijdrager
    Japsuh

1
    2

Bijvoorbeeld, ietsje ouder. Een witte MacBook uit 2006 met Core 2 Duo processor (dus Lion!) kan voor 330,- wel lukken. Geheugenupgrade doen en je kan weer even vooruit. Overigens werken Photoshop etc. ook op een Windows computer.

Bijdrager
    Afroman

Ik zit op een grafische school en daar is een mac veel handiger.

In welk opzicht? Gebruik je Avid?

Bijdrager
    LighScan

Voor een grafische school zijn dergelijke laptops niet meer echt ideaal. Het zal wel gaan (in geval van het eerste, dat is een MacBook Pro met eigen dedicated videokaart) maar videorendering en meer geavanceerde fotobewerkingen zullen trager gaan…

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Ervmore

@Japsuh

Thnx, waarschijnlijk koop ik die MBP:D

Allemaal bedankt!
    Als deze niet doorgaat, gaa ik naar die van 1984.

Bijdrager
    Afroman
    LighScan op 06 februari 2012

Voor een grafische school zijn dergelijke laptops niet meer echt ideaal. Het zal wel gaan (in geval van het eerste, dat is een MacBook Pro met eigen dedicated videokaart) maar videorendering en meer geavanceerde fotobewerkingen zullen trager gaan…

Euh, whut? Dat valt echt wel mee hoor, zeker met de nieuwe MacBook pro’s… Tuurlijk, een Mac Pro is sneller, maar een MacBook Pro gaat het meer dan prima.

Bijdrager
    nebilem

Hij bedoelt met een laptop van 5 jaar oud volgens mij.

Bijdrager
    Afroman

Sorry! Dan heeft die helemaal gelijk.

Bijdrager
    Haike

Of deze, zelfde machine, iets duurder, wel een grotere HD erin, op mtweedehandsmac gevonden,

Dus ze zijn er inderdaad wel, en als ik de verkoper mag geloven is deze niet gevallen, en zonder deuken.

Bijdrager
    LighScan

@Afroman en @neblimen: ik bedoelde inderdaad deze oudere laptops, niet de nieuwe. :yum:

Bovendien zijn de meeste die ik voorbij zie komen – en ook in dit topic – MacBooks. Het nadeel daarvan is dat ze 1. al een jaartje ouder zijn en 2. geen eigen dedicated videokaart hebben. Die 2 factoren samen kunnen, toch voor een grafische opleiding, wel is nadelig uitpakken (afhankelijken van zijn taken natuurlijk).

Ik zou daarom eigenlijk eerder de TS aanraden om zijn budget te heroverwegen (in zoverre hij dat kan natuurlijk), want ik vrees voor hem een beetje dat goedkoop snel op duurkoop zal uitkomen. Heeft de school je trouwens geen specs meegegeven waar een laptop aan zou moeten voldoen?

Bijdrager
    1984
    LighScan op 07 februari 2012

Ik zou daarom eigenlijk eerder de TS aanraden om zijn budget te heroverwegen

Goed idee , slimme zet, Sneller werken met Intel Core i5 processor & groot geheugen en veel documenten op grote harde schijf opslaan, (15.6″) High Definition (1366X768) WLED http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-intel-n5050/pd

Bijdrager
    nebilem

Heb je al een keuze gemaakt?

Bijdrager
    Ervmore

Jep, heb een Macbook unibody uit 2009 van een vriend overgekocht voor 350!

Bijdrager
    Soulshaker

wow , met de 9400M
    Goede grafische chip

je kan er ook tot 8GB ram gaan

best wel laag

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.