6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Chaoss

Macbook 1,83 of 2,0 ghz

Ik ben van plan binnenkort een macbook aan te schaffen, zit al enkele maanden te twijfelen maar zojuist de knoop doorgehakt. Echter zit ik nog met het volgende; het verschil tussen een 1,83 en 2,0 ghz macbook is ca 200 euro, is de verhoging van 1,83 naar 2,0 duidelijk merkbaar of valt dit reuze mee.

Ik ga de macbook voornamelijk gebruiken voor internetten, mail en office, daarnaast wil ik proberen mijn digitale videocamera films te bewerken.

Kortom wat te doen 1,83 of 2,0 ghz en kan ik volstaan met 1 gb intern geheugen of direct upgraden naar 2 gb?

Bijdrager
    jspr

Als ik het goed heb gelezen op het forum hier is RAM belangrijker voor de snelheid van een Mac dan processorkracht.

Als je die 200 euro gebruikt om er maximale RAM in te gooien denk ik dat dat sneller is dan 2Ghz met minimale hoeveelheid RAM.

[size=9:b21cec3f4e](correct me if i’m wrong)[/size:b21cec3f4e]

Bijdrager
    Nielso

Het heeft er ook mee te maken met wat je hiervoor had. en wat je er mee gaat doen. Ga je alleen internetten dan zal je het verschil niet merken.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Als het een vervanging is voor wat je nu gebruikt wil je misschien wel voor de SuperDrive gaan.

Bijdrager
    ivan92

als je veel programma’s tegelijkertijd gebruikt dan heb je meer aan RAM en als je weinig programma’s tegelijk gebruikt moet je voor de 2 GHz gaan want dan kan het ook met 1 GB RAM

succes

Bijdrager
    Chaoss

Bedankt voor de reacties, het betreft inderdaad een vervanging van mijn huidige windows systeem.
    Op dit momen een 2,4 ghz intel processor met 1,5 gb geheugen.
    Ik zie inderdaad al voor mij een belangrijk verschil en dat is dat ik absoluut een superdrive erin wil hebben.

Voornaamste zaken zijn inderdaad internet/ office/ fotobewerking en proberen digitale filmcamera zaken te bewerken (nog een noob op dit gebied dus zal niet al te spannend worden :wink:

Waarschijnlijk dan toch de 2,0 ghz en er later wat geheugen bij plaatsen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.