28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    mavic

macbook @ 1680 x 1050?

Ik heb een nieuwe monitor gekocht 20.1 inch en nu wil ik net als onder windows een resolutie gebruiken van 1680×1050 onder osx, echter staat dit niet tussen het lijstje….

Ik heb gekeken of er drivers zijn maar die zijn er helaas alleen voor windows…

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bijdrager
    wout3r

Als je even verteld welke monitor je hebt gekocht, scheelt dat een hoop;)

Bijdrager
    mavic
    ”woopz”

Als je even verteld welke monitor je hebt gekocht, scheelt dat een hoop;)

Sorry je hebt gelijk.
    Het gaat om de : BenQ FP 202W

Bijdrager
    Donnie Darko

>> Terminal

>> sudo nvram boot-args romndrv=1

>> mac-boot / exit

Bijdrager
    mavic
    ”Donnie

>> Terminal

>> mac-boot / exit

Heb ik gedaan (Leuke melding krijg je dan)…
    reboot ook gedaan alleen geen verandering in resolution options…

Bijdrager
    mavic
    ”mavic”
    ”Donnie

>> Terminal

>> mac-boot / exit

Heb ik gedaan (Leuke melding krijg je dan)…
    reboot ook gedaan alleen geen verandering in resolution options…

Wat zou er dan eigenlijk moeten gebeuren?

Bijdrager
    jobwol

heb je al geprobeerd via systeemvoorkeuren -> beeldschermen -> detecteer beeldschermen? Vervolgens “toon beeldschermsymbool in menubalk” en daar kun je dan kiezen wat de resolutie van je mac en van het beeldscherm moet zijn.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”mavic”

Wat zou er dan eigenlijk moeten gebeuren?

Dan zou je nieuwe monitor gezien worden als extern scherm,

en vervolgens in het menu “beelschermen” komen te staan.

Bijdrager
    mavic

@Donnie Darko
    Thnx voor de uitleg…

”jobwol”

heb je al geprobeerd via systeemvoorkeuren -> beeldschermen -> detecteer beeldschermen? Vervolgens “toon beeldschermsymbool in menubalk” en daar kun je dan kiezen wat de resolutie van je mac en van het beeldscherm moet zijn.

Heb ik ook getest alleen komt nog steeds niet de juiste resolutie er tussen te staan..

Is er miscchien ergens een CML tweak waar ik handmatig mijn resoluties kan opgeven?

Bijdrager
    Donnie Darko

Je zou hier nog eens verder kunnen lezen over een extern scherm m.b.v. Screen Spanning Doctor.

Let wel, alles op eigen risico…!

Bijdrager
    mavic
    ”Donnie

Je zou hier nog eens verder kunnen lezen over een extern scherm m.b.v. Screen Spanning Doctor.

Let wel, alles op eigen risico…!

Daar heb ik ook aan zitten denken helaas staat er niets tussen over de MacBook en ga het daarom denk niet proberen….

Ik ga nu dit testen :
    [code:1:63c0cf6cd4]
    Force a screen resolution on startup
    If you want to force Mac OS X to start with a certain screen resolution: you have to add a new key and string line to your com.apple.boot.plist.
    <key>Graphics Mode</key>
    </string>[email protected]</string>
    Where 1024×768 is the resolution you want, x32 is the color depth you want, and if you have VESA 3.0 graphics, @60 the color depth you want.
    [/code:1:63c0cf6cd4]

Bijdrager
    Donnie Darko

Laat maar horen als het gelukt of of niet.

Bijdrager
    mavic
    ”Donnie

Laat maar horen als het gelukt of of niet.

Helaas niet…..:-(
    Ik ga weer even verder zoeken… als iemand een idee heeft laat het mij dan even weten

Bijdrager
    Donnie Darko

Voor elke probleem moet er wel een oplossing zijn, bijven zoeken…:roll:

Bijdrager
    mavic
    ”Donnie

Voor elke probleem moet er wel een oplossing zijn, bijven zoeken…:roll:

Idd maar ik loop wel een beetje tegen het einde heb ik het idee….. toch best jammer vind ik zo

Bijdrager
    mavic

Ik heb eindelijk iets gevonden…. DisplayConfigX 1.09

Het is helaas shareware, nu nog even ergens een serial “kopen” en dan kan ik het gebruiken…
    Weet iemand waar ik een serial kan “kopen” voor dit programma?

Bijdrager
    macpro

Info over het “kopen” van serials zul je hier niet krijgen en de vraag mag je hier ook niet stellen.
    Daarnaast kost het pakket dat je wilt slechts $12, dus doe niet zo moeilijk en betaal gewoon.
    Doe je de makers ook een plezier mee.

Bijdrager
    mavic
    ”macpro”

Info over het “kopen” van serials zul je hier niet krijgen en de vraag mag je hier ook niet stellen.
    Daarnaast kost het pakket dat je wilt slechts $12, dus doe niet zo moeilijk en betaal gewoon.
    Doe je de makers ook een plezier mee.

Tuurlijk ben ik bereid 12 euro te en meer betalen, echter heb ik het nog even getest en werkt het helaas niet…
    Ik ben ook bereid 12 euro te betalen aan de persoon die mij de oplossing bied….

Moderator
    unSOUND

Staat mirroring niet toevallig aan ? Want dan laat hij enkel de resoluties zien die het interne scherm ook kan tonen…

Bijdrager
    mavic
    ”unSOUND”

Staat mirroring niet toevallig aan ? Want dan laat hij enkel de resoluties zien die het interne scherm ook kan tonen…

Nee dat staat uit, ik wil hem echt als een tweede beeldscherm gaan gebruiken….
    Is het niet mogelijk ergens in een com.apple (oid) file de resoluties aan te passen?

Bijdrager
    F e r o x

Ik ging mij deze week ook dit scherm kopen, maar nu begin ik toch wel wat te twijfelen …

Moderator
    unSOUND
    ”mavic”

Is het niet mogelijk ergens in een com.apple (oid) file de resoluties aan te passen?

Op zich hoeft dat normaal gesproken niet, ik heb ook een externe monitor aan mijn MacBook hangen, ook op 1680 x 1050… maar dit is een DVI scherm, gebruik jij toevallig een VGA aansluiting ?

Bijdrager
    mavic
    ”unSOUND”
    ”mavic”

Op zich hoeft dat normaal gesproken niet, ik heb ook een externe monitor aan mijn MacBook hangen, ook op 1680 x 1050… maar dit is een DVI scherm, gebruik jij toevallig een VGA aansluiting ?

Ik gebruik idd een VGA aansluiting omdat de het hele spul aan een KVM switch hangt….
    Maar op een windows machine (VGA) worde deze resolutie wel ondersteund.

Moderator
    unSOUND

Wellicht ligt het aan de KVM switch… haal die er eens tussenuit…

Bijdrager
    mavic
    ”unSOUND”

Wellicht ligt het aan de KVM switch… haal die er eens tussenuit…

Ook zonder geprobeerd echter wilt het dan nog steeds niet… (KVM en winxp werkt wel op 1680×1050).

Ik ben bang dat ik mij erbij moet neer gaan leggen:(

Bijdrager
    G-Force

En dat was ook met VGA, of was zonder de KVM ertussen getest met DVI?

Bijdrager
    mavic
    ”G-Force”

En dat was ook met VGA, of was zonder de KVM ertussen getest met DVI?

Dat was ook met VGA

Bijdrager
    mavic

Weet iemand waar de resoluties worden opgeslagen zodat ik deze handmatig kan aanpassen?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.