4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Martin Vlas

Schroeven onder Macbook los.

Hallo allemaal!

Vorig jaar heb ik een macbook pro 15 inch gekocht. In de loop van het jaar zijn de schroevjes onder mijn macbook steeds losser gaan zitten. Ik heb ze nu al een paar keer goed aan gedraaid. Tot op de dag van vandaag dat plotseling 3 schroevjes missen. Nu is de vraag: “Wat klopt er niet aan mijn macbook”. Is er voor het kopen van mijn mac er aan gesleuteld en hebben ze alles barre slecht aan gedraaid of is mijn macbook een test model geweest? of hebben meerdere mensen hier ervaring mee.

Ik heb de macbook vorig jaar gekocht in de iCentre in Emmen.

Groetjes Martin Vlas

Moderator
    Raymon Mens

Hi Martin,

Het lijkt me niet kloppen dat de schroefjes zomaar uit je MacBook vallen. Misschien een fabricagefout in de onderkant oid. Ik zou even terug gaan naar je plaatselijke APR

Bijdrager
    Haike

Dat gebeurd inderdaad wel meer, zeker als het een laptop betreft die veel vervoerd wordt. Trillingen van in de auto liggen, trein e.d. Apple levert de machine, af fabriek met schroefjes met in droge vorm lock-tite erop. Dat is een lijm die voorkomt dat schroefjes los kunnen trillen en eruit draaien.

Als jouw MBP om wat voor een reden dan ook open is geweest, (b.v. om meer geheugen erin te zetten) en daarna niet nieuwe locktite (een druppel ter grootte van een speldenkop op het schroefje is genoeg) kan het dus gebeuren dat je schroefjes verliest. Ik heb menig machine in mijn handen gehad waar dat het geval was.

Oplossing; naar de fietsenmaker lopen vragen of hij een paar druppels locktite voor je heeft en daarvan een klein beetje op je schroefjes smeren en alles weer vast draaien.

Denk erom: Locktite bestaat in diverse “sterkten” als je de sterkte gaat gebruiken die ze in de autoindustrie gebruiken en op je schroefjes smeert krijg je die nooit meer los, dus let op de juiste sterkte.

Het alternatief is een klein druppeltje lijnolie ertussen, het heeft hetzelfde effect.

Bijdrager
    Shmoo

Nagellak wil ook wel eens helpen. Dus dat kan nog een leuke date opleveren met @iPrincess
    ;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.