6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nielsniels

MacBook 15 inch Accuduur

Ik heb ongeveer een maandje geleden een Macbook pro 15 inch gekocht.

Echter merk ik al een hele tijd dat mijn accu niet langer dan 2 uur doorgaat, zijn hier nog meer mensen die hier last van hebben en klopt dit?

Ik zie namelijk op de website van apple zelf http://www.apple.com/macbookpro/specs.html dat men hier 7 uur aangeeft, dit haal ik bij verre weg niet.

wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    iMatthi

Hierzelf ook een MBP 15 inch. Ik haal die 7u gerust wel, maar dan wel zonder toetsenbordverlichting en het scherm niet volledig verlicht. Als deze beide aanstaan (+ enkele programma’s), gaat dit ook maar een 2 a 3 uur mee. Test eens als je wat minder verlicht..

Bijdrager
    Afroman

Kijk ook of je Mac switcht naar de zuinige videokaart.

Bijdrager
    Japsuh

Dat kan je makkelijk checken met gfxCardStatus. Wat gebruik je allemaal op zo’n moment? Ook kun je kijken in activiteitenweergave hoeveel de processor belast wordt etc.

Overigens gaat mijn MBP 17″, met scherm half verlicht + toetsenbord verlichting + bluetooth + wifi ook nog 5 uur mee (behalve als je films gaat renderen natuurlijk ;))

Bijdrager
    tomdegoeij

Mijn MBP (2011/15″) deed het meestal ook maar 2 tot 3 uur op een lading. Maar ik gebruik hem dan ook vaak met backlight op maximaal (ivm invallend licht in huiskamer). Hij werd ook vaak erg heet. Door eerder genoemde gfxCardStatus heb ik kunnen achterhalen dat de Radeon vaak gebruikt werd terwijl daar geen aanleiding voor was. Nu ik dat heb gefixt (met gfxCardStatus) en ik tevens geen backups meer maak met Crashplan (vrat veel resources) gaat de accu zeker 5 tot 6 uur mee als ik de backlight terugbreng tot 1/3e. De MBP wordt onder deze omstandigheden ook bij lange na niet zo heet :-).

Moderator
    Strifer

De vraag is… wat doe je met je MBP? Op die manier kunnen we er wat meer over zeggen. Ik haal met mijn batterij ook 7 uur als het moet. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat ik aan het doen ben…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.