4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    reaction

Macbook 15" 2,53ghz core2duo start niet op van USB

Ik heb een tweedehands laptop gekocht die ik wilde wissen (zie titel voor specs) – er stond El Capitan op. Via een externe USB opgestart (Yosemite) en geprobeerd nieuw systeem te installeren (ook Yosemite), echter viel bij mij thuis de stroom uit tijdens dit proces. Na opstarten krijg ik een vraagteken in beeld op mijn Macbook en pakt hij de USB-extern niet meer.

Veel geprobeerd. USB-stick formatteren met GUID + OS X systeem Yosemite installatiestick paar keer geprobeerd te maken, maar kom er niet op. Recovery via internet werkte niet, omdat ik volgens mij met het wissen de Recovery software van de Macbook heb gewist.

Wat kan ik nog doen? Ik wil in principe geen El Capitan systeem erop hebben, omdat ik bang ben dat het te traag loopt.

Iemand een suggestie of goed idee om weer up en running te komen?

Bijdrager
    Targaryen

Heb je de grijze dvd’s er niet van? Bij dat model zaten er toen nog grijze schijven bij. Met die schijven moet het wel lukken, denk ik.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat snelheid betreft zit er weinig verschil tussen Yosemite en El Capitan. Op jouw Mac kun je beide systemen gebruiken. Je kunt eventueel het geheugen nog uitbreiden naar 8GB.
    http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt inderdaad beter El Capitan installeren. De versie ervoor die wel lichter draait is 10.8 Mountain Lion.

Makkelijkste manier voor installeren is eerste de grijze schijven draaien en daarna via de Mac App Store verder upgraden. Zo’n stick is niet altijd een succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.