12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    jasperj

Macbook: 13,26 GB virtueel geheugen normaal?

Is het normaal dat een Macbook met 1,25 GB aan interngeheugen (waarvan ruin 200 mb vrij) 13,26 GB virtueel geheugen gebruikt? Het lijkt mij wel heel erg veel!!

Bijdrager
    Nikita

Je hebt je topic dubbel geplaatst. Maar verder, ja het is redelijk normaal om een nogal groot virtueel geheugen te hebben. Ik heb zelf zo’n 8,8 gig met 1 gig intern geheugen.

Bijdrager
    jasperj

Ik vind het wel heel erg veel maar als dit normaal is……………
    Zal mee intern geheugen de hoeveelheid viruteelgeheugen omlaag brengen en een snellere mac opleveren?

Bijdrager
    Nikita

Nee, je zegt dat je nu ook al vrij geheugen hebt en zo’n virtueel geheugen blijf je houden. Ik krijg trouwens de indruk dat hoe meer geheugen je in je systeem hebt zitten, des te groter het virtuele geheugen ook wordt…

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

mmmm……….. waar kan ik zien wat mij virtuele geheugen zit in mijn MacBook nooit gekeken eigenlijk:P

Bijdrager
    jasperj
    ”Maurits

mmmm……….. waar kan ik zien wat mij virtuele geheugen zit in mijn MacBook nooit gekeken eigenlijk:P

Bij activiteitenweergave/systeemgeheugen.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Oppie

Ook vrij geheugen zegt niet zo veel; dat mag nul zijn, zolang het ‘Inactief’ geheugen nog maar ruimte heeft.
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Bijdrager
    Juch

kijk eens even bij je aantal Page ins / page outs
    staat er net onder….

Bijdrager
    mvdenberg

ik heb 2Gb aan Ram: virtueel geheugen: 9Gb. Beschikbaar ram geheugen: 1,4 Gb.
    een groot virtueel geheugenbestand is dus normaal?

Bijdrager
    Oppie

Ja,
    UNIX is swap-er-de-flap!:P

Bijdrager
    Marcski

niet helemaal waar, want bsd-varianten gebruiken swap proactief om meer geheugen vrij te houden, terwijl linux-varianten swap juist pas gebruiken als het geheugen vol raakt…

het eerste is dus hier ook het geval

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.