9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Macbook 13" batterij probleem

Goedenavond,

Ongeveer een maand geleden heb ik een Macbook Pro (2011) gekocht.
    Deze gebruik ik voornamelijk op school en thuis aan het netsnoer.

Nu is mij opgevallen dat de batterij health erg snel achteruit loopt. toen ik de Macbook pas had was deze 95 % en nu is de 80% – 86%

Mijn vraag aan jullie is dit percentage normaal en maak ik mij onnodig druk, of is er echt iets mis met de batterij van mijn Macbook …?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is wel erg laag in korte tijd.
    Al de SMC reset geprobeerd?
    Deze batterijen hoef je niet meer te kalibreren, dus als het na deze reset en volledig opladen en een herstart nog geen minimaal 96 health geeft, zou ik er mee teruggaan naar je verkoper.

Inactief
    Anoniem

Oke,
    bedankt voor de tips.

Inactief
    Anoniem

Zojuist een SMC reset uitgevoerd. Dit maakte jammergenoeg geen verschil.
    De MacBook Pro ligt nu aan de lader. Ik ben benieuwd of het percentage weer omhoog gaat.
    Mocht de batterij health niet hoger worden, wat kan Apple (de MacBook is gekocht in de online store) dan voor mijn betekenen …? Een nieuwe Macbook of een reparatie.

Alvast bedankt voor de geweldige tips en hulp !

Moderator
    Strifer

hier nog wat extra informatie over batterijen. persoonlijk vind ik het een beetje snel na een maand. kun je nog wel gewoon dezelfde tijd als eerst ermee werken?

http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Inactief
    Anoniem

De batterij is inmiddels volledig opgeladen.
    De health blijft nu hangen op 89% – 90%

Wanneer ik de Macbook gebruik met wifi, bluetooth e.d aan ,dan haalt deze bij normaal internet gebruik ongeveer 4 uur.

Ik ga vanmiddag maar even contact opnemen met Apple.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, goed idee.

Inactief
    Anoniem

Vannochtend contact gehad met de technische afdeling van Apple.
    Zij vertelde mij dat er niks aan de hand is en dat ik mij niet druk moet maken.
    Nu ben ik vandaag toch nog in Rotterdam dus ik wip daar wel even langs een APR voor meer informatie.

Inactief
    Anoniem

Inmiddels is de health weer gestegen naar 90 %
    vanmiddag wilde de batterij niet verder laden dan 95% hij zat vol gaf de mac aan …?

Zojuist bij drie apple winkels in Rotterdam geweest.
    De ene winkel kon geen test doen vanwege een defecte server van Apple. De andere winkels kunnen zo ie zo geen test uitvoeren.

Ik kijk het probleem nog even aan. Anders ga ik nogmaals bij Apple verhaal halen.
    Apple heeft toch een regeling dat als je onder de 80% van de health zit bij minder dan 300 cycles, een nieuwe batterij krijgt???

Alvast bedankt voor alle hulp!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.