6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sybren

MacBook 13" alu 2008 last van "whine" (pieptoon)

Sins kort heeft mijn MacBook last van een irritante pieptoon. De pieptoon staat bekend onder de beruchte MacBook Pro whine waar veel modellen rond 2007 last van hadden/hebben.

Voorbeeld geluid
    Bron van het geluid zit bij de MagSafe aansluiting.

Ik kan nergens info vinden over recente gevallen. Daarom deze topic.

Vragen aan de community;

Iemand soortgelijke problemen gehad met modellen die later zijn uitgekomen?
    Wie weet de oorzaak en/of oplossing voor de pieptoon?

Dank!

Bijdrager
    Sybren

Bijdrager
    GastonM

De video doet het niet. Ik krijg de melding dat de video privé is…

Bijdrager
    Sybren

Oeps:-) Nu wel als het goed is

Inactief
    Anoniem

Als het een bekend (erkent) probleem was dan stond het op de support pagina van Apple. Daarbij zijn we nu inmiddels al 2011 … lijkt mij dat dan ook niet meer een garantie kwestie is.
    Die kan je hier terug vinden: http://www.apple.com/nl/support/exchange_repair/

Het kan net zo goed je adapter zijn die aan het resoneren is.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Als het een bekend (erkent) probleem was dan stond het op de support pagina van Apple. Daarbij zijn we nu inmiddels al 2011 …

Yeah right.. dat probleem is er al van de eerste Macbooks (2006) en ze hebben het nooit deftig erkend. Het is zeker wél een bekend probleem, Apple is gewoon te koppig om het deftig te erkennen en er ook daadwerkelijk iets aan te doen. Mijn Macbook Pro (2009) heeft het enkel als ik firewire-apparaten aansluit, op zich dus perfect leefbaar… tenzij je hogekwaliteits Firewire-interfaces gebruiken, waardoor dat leuke geluid ook nog eens extra hoorbaar is in de monitors. Ik heb meermaals contact opgenomen met Apple én de maker van de interface, maar beiden zaten de schuld te geven aan elkaar, dus heb ik willen nillens meoten overschakelen naar een USB-interface :o).

Als je denkt dat Apple “dat wel zal oplossen”, en “het wel op de supportpagina zal zetten” geloof je nog in sprookjes :p.

Je kan altijd proberen het probleem aan te kaarten maar ik vrees dat je bot gaat vangen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.