29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

Macbook 12"

Op de website van apple lees ik nergens dat bootcamp ondersteund wordt, zou dit komen vanwege de nieuwe CPU. of zou het wel gewoon werken?

De usb-c naar usb zit trouwens niet standaard in de doos, ze zullen denk ik wel voortdurend uitverkocht zijn.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Boot Camp zou gewoon moeten werken, al zou het even kunnen duren voordat Apple hun drivers voor Windows update. Sinds 2008 zo’n beetje levert Apple niet echt meer dingen mee (op een schoonmaak doekje na). Geen Apple Remote meer, geen mini-VGA/DVI meer, geen DVI naar VGA op de pro Macs (al is dat logisch). Verwacht het dus maar niet.

Bijdrager
    Afroman

Ik lees veel dingen die ik niet verwacht had

-USB 3.1C is even snel als USB 3 (ik dacht dat het 10GBps ging worden maar is 5)
    -Heeft geen 720p iSight camera maar slechts een 480p
    -Geen magsafe achtige oplossing
    – Traag videochip (voor retina?).

Ik zelf durf niet te zeggen of er Windows op kan. Ik zou eerst wachten op de reviews(10 april is dat ding te koop toch?) van The Verge, Gizmodo en Engadget. En talloze andere hippe lui op Youtube, die testen dat wel voor je uit.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    fixar

Ik hoop dat er snel iets uitkomt wat lijkt op een dock, waarmee je in een keer meerdere poorten (USB, DVI/HDMI, Laden, evt Ethernet) beschikbaar krijgt wanneer je deze aansluit op die ene usb3.1c aansluiting. Anders wordt het natuurlijk weer een adpater-orgie in de tas…. een laptop van 1 kilo en ook een kilo aan snoertjes en adapterjes en laders.

Bijdrager
    Afroman

Voor mensen als jij ben je gewezen naar de MacBook Air of Pro denk ik.

Bijdrager
    fixar

een Core M processor, geen actieve koeling, een retina scherm. Ik ben heel benieuwd hoe deze MacBook zich in de benchmarks gaat verhouden tot de Air’s en de Pro’s.

Hoop niet dat het een veredelde iPad met keyboard is.

Bijdrager
    segher

Zoals het er nu uitziet vind ik de 12 inch macbook maar niks. Even een lijstje in vergelijking tot macbook pro.
    Voordelen macbook pro tov 12 inch:
    – veel beter processor
    – veel betere grafische chip
    – meer batterijduur
    – groter scherm
    – compatible tot 16 gb ram (12 inch max 8)
    – Veel verschillende poorten

Enige voordelen die ik kan bedenken voor de 12 inch zijn:
    – draagbaarheid

Snap niet waarom je zoveel zou willen inleveren voor een evenduur apparaat alleen omdat hij zo dun en licht is. Iemand die wel argumenten heeft om mij en andere te overtuigen waarom dit zo’n goed apparaat is?

Bijdrager
    fixar

O, voor mij zal het zeker een Pro blijven, maar ook ‘normale’ gebruikers willen wel eens een scherm aansluiten of een usb stick, terwijl de laptop ook aan de lader hangt.

Bijdrager
    Afroman

Ik denk dat de MacBook 12 inch juist bedoeld is voor de mensen die al die andere aanslutingen niet hoeven te gebruiken.

Dit is eigenlijk een iPad Air met OSX, fysiek toetsenbord zonder touch, want ook met Lightning doe je alles wat je met USB 3.1C kunt(behalve de snelle overdracht). Als je iets meer wilt heb je dus een Air of Pro nodig.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    segher

@afroman
    Maar waarom dan niet voor hetzelfde geld de veel completere Macbook pro kopen? Ik zie echt geen enkel voordeel behalve de draagbaarheid in die nieuwe macbook.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Deze nieuwe 12″ MacBook is letterlijk bedoelt voor dezelfde doelgroep als dit ding:

Ingebouwd videochatten, slechts twee poorten, een niet super ergonomisch toetsenbord… Perfect.:-P

Bijdrager
    madcat
    TheBigZ op 09 maart 2015

@fixar: M-5Y71: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/search?q=m-5y71

macbook air 11″ van 2013 zit op 6400 punten en deze processor (in windows) op 4300-4800, ben benieuwd wat het op OSX gaat doen,het is iig geen snelheids monster.
    Maar waarschijnlijk snel genoeg voor de activiteiten die je nu op een ipad doet met keyboard of wat 80% van de mensen op hun laptop doen, een beetje surfen en een documentje maken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ze doen dus niet onder aan de huidige MacBook Air. Ik denk alleen dat thermal throttling een enorm probleem gaat worden. Daar had de eerst MacBook Air ook behoorlijk wat last van.

Geblokkeerd
    Anoniem

Echt mijn perfecte MacBook. Heb geen randapparatuur nodig alles is hier al draadloos. backuppen gaat allemaal draadloos en die ene keer dat er een usb stick in mijn macbook gaat tja.. Dan koop ik wel een nieuw stickie met usb c interface. Ben niet van plan om hem snel te kopen want mijn huidige machine voldoet nog, maar het geld leg ik alvast opzij. Had eigenlijk ARM processor verwacht, maar dit is ook oke.

Bijdrager
    nk22

Lijkt een beetje op de PowerBook G3

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik vind het meer een 12″ PowerBook, of een 12″ iBook.

Verschil is dat deze wél meer dan twee poorten heeft, en ook nog eens vervangbare onderdelen. Oh, en een fatsoenlijk toetsenbord.:wink:

Ik ga het toetsenbord sowieso toch even uitproberen in de winkel. Maar ik denk dat ik de aanslag te ondiep ga vinden. Ik was ook al niet blij toen de toetsaanslagdiepte in de retina Pro omlaag ging.

Bijdrager
    G-Force

Dit is echt geen goede desktopvervanger, maar daar is hij ook niet echt voor bedoeld. De Core M zit tussen een Intel Atom en een Core i3 in, niet heel snel dus. Eén poort voor alles is technisch gezien erg mooi, maar niet echt praktisch. Hoe ga je zonder portbar een extern scherm aansluiten en tegelijk opladen? Niet dus.

Verder een mooi ding hoor.

Bijdrager
    Shmoo

Gossie je bent toch wel een mannetje als je een gouden MacBook Air nodig hebt… Als je daar nog geen stijf plassertje van krijgt.

Verder is het design wel mooi maar alleen die twee pijltjes toesten omhoog en omlaag dat lijkt mij irritant wanneer je nog een iMac of Mac mini met normaal toetsenbord hebt.

Bijdrager
    G-Force

Ah, tegelijk laden en een display kan dus met deze jongen:
    http://store.apple.com/us/product/MJ1K2AM/A/usb-c-digital-av-multiport-adapter

$ 79,- hmm…

Bijdrager
    fixar

@ GForce

met de huidige Apple tarieven: € 89,-

http://store.apple.com/nl/product/MJ1K2ZM/A/usb-c-naar-digitale-av-multipoort-adapter

Pro Retina all the way voor mij. Niet deze veredelde iPad…

Bijdrager
    Afroman

Opmerkelijk dat je de MacBook 12 inch ook met een traditionele harddisk kan bestellen? Dat wordt een trage bende.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit is een demonstratie van de toekomst. Expres geen vervanger van huidige modellen, maar gewoon tussen de rest ingezet voor de doelgroep die op het moment nog niet zo groot is misschien. De eerste Air kreeg destijds (2008) ook veel kritiek op prijs, snelheid en dat soort dingen, maar het bleek wel de toekomst te zijn.

Ik ben fan van de Air vanaf 2010 en dan vooral het 11″ model. Deze nieuwe MacBook is gewoon echt een heel gave opvolger van Apple’s meest compacte laptop. Misschien zijn de processors nog traag, maar geef het een beetje tijd en dan wordt dit Apples formule voor alles onder de Pro.

Ben wel benieuwd waar de 15″ Pro heengaat, die heeft geen update gehad. Wel mooi dat mijn eigen laptop nog altijd de nieuwste is.

Afroman op 10 maart 2015

Opmerkelijk dat je de MacBook 12 inch ook met een traditionele harddisk kan bestellen? Dat wordt een trage bende.

Waar haal je dat vandaan? Alleen 256GB en 512GB Flash geheugen..

Bijdrager
    madcat
    Afroman op 10 maart 2015

Dat past niet eens in de behuizing van 13mm:nerd:

Bijdrager
    Afroman

Ik zat niet goed te lezen. Ik keek naar de specs van de nieuwe MacBook Pro 13 inch en klikte toen de normale aan zonder retina. Excuses

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 09 maart 2015

Gossie je bent toch wel een mannetje als je een gouden MacBook Air nodig hebt… Als je daar nog geen stijf plassertje van krijgt.

Kan je in je opkomen dat het misschien wel gewoon erg mooi is? Net als de ‘gouden’ iPhone, bv.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je mag ‘m best mooi vinden hoor, maar net als @Shmoo vind ik de gouden MacBook behoorlijk vulgair. Datzelfde vind ik niet van de iPhone, maar wel weer van de iPad. Dat ligt gewoon een aan het formaat, ze zijn dan namelijk lekker opzichtig.:wink:

Bijdrager
    TheBigZ
    sunapple op 10 maart 2015

Misschien zijn de processors nog traag, maar geef het een beetje tijd en dan wordt dit Apples formule voor alles onder de Pro.

Mee eens. Deze lijn van MacBooks is de nieuwe Air. Waarom Apple van die naam afstapt mag Joost weten. De ‘dunte’ van het ding werd tijdens de keynote op precies dezelfde manier gedemonstreerd als destijds door Steve Jobs met de eerste MacBook Air.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.