6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Wisseloo

MacBook 12 inch early 2016 VS 2019 MacBook Pro

Ik mag een nieuwe laptop bestellen via mijn werkgever en mijn oog is gevallen op een 13 inch MacBook Pro (i5, quad core met Intel Iris Plus Graphics 655) 2019. Zal allemaal prima spul zijn, maar ik ben benieuwd hoeveel sneller deze is dan mijn early 2016 MacBook 12 inch met een 1,2 GHz Dual Core m5.

Moet ik denken aan performance increase van 2x zo snel over het geheel genomen of nog meer / minder? Iemand een idee?

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe zou je kunnen merken of iets 2x zo snel gaat als iets al snel is? Merk jij het verschil tussen een ½ seconde en een ¼ seconde?

Bijdrager
    tomc

<p class=”cite”>GoeieDag op 5 november 2019 om 15:23</p>
    Hoe zou je kunnen merken of iets 2x zo snel gaat als iets al snel is? Merk jij het verschil tussen een ½ seconde en een ¼ seconde?

Merk jij het verschil tussen 30 minuten en 60 minuten? Ik wel.

Snel is een relatief begrip als je spreekt over computer. Mailtjes lezen? dan boeit dit soort upgrade inderdaad niet. 4K video bewerken en uitrenderen? Da’s een ander verhaal.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door tomc.
    Bijdrager
    TheBigZ

Kortom, beste TS, wat doe je zoal op je werk op die notebook?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

bijna 3x hogere score

zie https://browser.geekbench.com/mac-benchmarks/

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door aartjan.nl/blog.
    Bijdrager
    Hydrarchos

<p class=”cite”>tomc op 5 november 2019 om 15:59</p>

<p class=”cite”>GoeieDag op 5 november 2019 om 15:23</p>

Merk jij het verschil tussen 30 minuten en 60 minuten? Ik wel.

Snel is een relatief begrip als je spreekt over computer. Mailtjes lezen? dan boeit dit soort upgrade inderdaad niet. 4K video bewerken en uitrenderen? Da’s een ander verhaal.

Dat zijn wat extreme uitersten. Als meer gebruikelijke taken zou je kunnen noemen: CD importeren in iTunes (sorry, Music), of een plaatje bewerken in Photoshop. Daar ga je dat verschil meteen merken. Maar ook bij meer dan, zeg, tien tabs open in Vivaldi (of Chrome) is het al merkbaar. Daar schoot mijn MB (2016) altijd meteen in de crisis.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Hydrarchos.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.