8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ehofte

MacBook 12 inch early 2015

Hi,

Ik heb een MacBook 12 inch early 2015. Ik merk dat de batterij minder capaciteit heeft en de snelheid er ook een beetje uit is. Welke upgrades kun je uitvoeren ten aanzien van de snelheid? Ik heb de MacBook al volledig opnieuw geïnstalleerd.

Ben benieuwd!

Elon

Bijdrager
    Antwoordapparaat

ehofte op 3 december 2020 om 10:48
    Welke upgrades kun je uitvoeren ten aanzien van de snelheid?

Geen. Helaas. Welke macOS versie gebruik je?

Bijdrager
    GoeieDag

Vwb de accu: je kunt voor €209 een nieuwe ingebouwd krijgen door Apple.

‘De snelheid eruit?’ Een computer is natuurlijk geen auto of zo, die door slijtage meer weerstand en minder power gaat krijgen, of zoiets.

Als je het originele macOS, of diegene waar je tevreden over was, opnieuw schoon installeert, zou ie even snel moeten zijn als voorheen.

Bijdrager
    gipsman

Bescheiden  raad: macbook 12″ incl. probleem snel-snel verkopen, zuurverdiende (spaar)centen er bij en  M1 macbook air halen. Nog ca.2 jaar en iedereen haalt z’n neus op voor low end intel macs.

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>gipsman op 4 december 2020 om 00:43</p>
    Bescheiden  raad: macbook 12″ incl. probleem snel-snel verkopen, zuurverdiende (spaar)centen er bij en  M1 macbook air halen. Nog ca.2 jaar en iedereen haalt z’n neus op voor low end intel macs.

Nou ja, die lowend Intel Macs zijn wel ideaal voor digitaal preppen. Dat wordt steeds belangrijker. Ik denk dat we binnen 5 jaar het digitale equivalent van Covid gaan meemaken. Zo’n M1 Mac is heel irritant qua doorhebben of het een botnet of cryptominer is, of om te merken dat je data wordt versleuteld voor ransomware, hij blijft muisstil. Een klassiek Intel bak stijgt bij al die dingen op, daar houd je de gebruiker niet voor de gek. Daarnaast zijn die oude Intel bakken zo’n beetje door iedere onderzoeker binnenste buiten gekeerd, nog te doen met een lousy paar miljoen transistoren. Voordat we de M1 met zijn miljarden transistoren door hebben zijn we weer een paar jaar verder. Apple gooit niet te tekeningen op straat voor een peer-review.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Eens met Gipsman.

Of: Een ouder system erop zetten. Elk nieuwer system is trager. Ik zou denk ik 10.16 Mojave eens proberen.

Bijdrager
    TheBigZ

aartjan.nl/blog op 4 december 2020 om 18:09

Ik zou denk ik 10.14 Mojave eens proberen.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

ehofte vond het blijkbaar niet zo’n belangrijke vraag, óf had genoeg aan het eerste antwoord 😊. Ook dan is het wel netjes om nog even van je te laten horen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.