9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Artfark

Macbook 12" 2017 wil niet meer laden

Macbook 12″ van 2017 wil ineens niet meer laden. Ook niet met andere laders en USB-C kabels. Batterij is nu leeg en ‘teken’ dat ik de lader aan moet sluiten komt steeds even in beeld. Heeft iemand nog tips voor ik naar service punt ga? Ik zie ook niets in de USB-C poort zitten.

Groet,

Aart

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe lang heb je de MacBook aan de lader laten hangen?

Soms moet je een beetje extra geduld hebben (een uur ofzo).

Moderator
    Night

Mocht dat niet baten, kun je de batterij even (voorzichtig) loskoppelen en weer aansluiten (daarvoor moet je dan wel de achterkant open schroeven, dus alleen doen als de laptop niet meer onder garantie valt) en dan nog even een SMC reset doen.

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>TheBigZ op 25 juli 2019 om 20:15</p>

Zal hem eens tijdje aan laten hangen maar voor mijn gevoel al langer en zie geen enkele verandering.

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>Night op 25 juli 2019 om 20:18</p>
    Mocht dat niet baten, kun je de batterij even (voorzichtig) loskoppelen en weer aansluiten (daarvoor moet je dan wel de achterkant open schroeven, dus alleen doen als de laptop niet meer onder garantie valt) en dan nog even een SMC reset doen.

<p class=”cite”>
    TheBigZ op 25 juli 2019 om 20:15</p>

Nog garantie (net) dus ga eerst wel langs repair center of Apple Store.

Bijdrager
    Rick

Goed idee, dit is een bekend probleem bij deze MacBook waarbij waarschijnlijk het moederbord vervangen moet worden.

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>Rick op 7 augustus 2019 om 11:18</p>
    Goed idee, dit is een bekend probleem bij deze MacBook waarbij waarschijnlijk het moederbord vervangen moet worden.

Vandaag (na mijn vakantie) bij Apple Premium SP langs geweest en inderdaad moet moederbord vervangen worden a Euro 750. Mac is nog geen 2 jaar oud en er moet een verzoek naar Apple voor vervanging onder garantie. Mag aannemen dat dit ook gaat gebeuren. Even afwachten.

Bijdrager
    Artfark

Moederbord/Logicboard zonder kosten na goedkeuring van Apple.

Moderator
    Night

Kijk…. dat scheelt weer een probleem (en een hoop geld). 🙂

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.