8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    janvandam

macbook 10.5 ontvangt (Dlink) wifi maar de brouwser wil niet

Mijn powerbook met macos 10.4 werkt prima draadloos op het net. Maar mijn macbook met Leopard 10,5 krijg ik maar niet aan de praat. Ik heb voldoende signaal als ik airport inschakel. De router is een wifi van DLink. Het blauwe oplopend kleurtje in het url adres blijft op ongeveer 1/ 3 hangen… wie weet raad….

Bijdrager
    Pieterr

Krijg je helemaal geen verbinding?
    Je hebt niet toevallig MAC address filtering aanstaan in je DLink router ?
    Kijk hier voor meer suggesties: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

Bijdrager
    janvandam

ik denk het niet anders zou de intel- powerbook niet werken + een bedrijfje heeft de router geplaatst – waar kan ik een router interface vinden ? gaat dat ook via het airport hulpprogrammaatje ? of via een brouwser? … Log in via http://192.168.0.1 ?

Bijdrager
    Pieterr
    ”janvandam”

ik denk het niet anders zou de intel- powerbook niet werken.

De grap van MAC address filtering is nou juist dat je kunt bepalen welke computer wel, en welke geen toegang tot je netwerk heeft.
    Omdat het door iemand anders geinstalleerd is, zou dat dus best aan de hand kunnen zijn.
    Had je die PowerBook ook al toen de boel geinstalleerd werd?
    Weet je het typenummer van die DLink router?

Bij herlezing van je eerste posting: als je zegt dat je al ⅓ blauwe balk in je URL box te zien krijgt, heeft je Mac dus al wel eea binnengekregen…

Bijdrager
    dspiers

Router interface gaat vaak (Linksys en ook Dlink) via the browser. The IP address zou inderdaad kunnen werken.

Kunnen andere computers het AP zien? (Mischien de iPhone als je die zou hebben). Als niemand het kan zien behalve the PB dan weet je dat het een router probleem is. Anders is het een Macbook probleem.

En wat zijn de exacte problemen: je ziet het hele Dlink signaal niet, je ziet het signaal, maar je krijgt geen internet connectie met je browser, andere internet programa’s (Skype) werken wel, etc etc.

Was is het specifieke probleem?

Bijdrager
    janvandam

Wat is het specifieke probleem?

Mijn powerbook met macos 10.4 werkt prima draadloos op het net.

Maar mijn macbook met Leopard 10,5 krijg ik maar niet aan de praat.

Ik heb voldoende WIFI signaal als ik airport inschakel.

De router is een wifi van DLink.

Het blauwe oplopend kleurtje in het url adres blijft op ongeveer 1/ 3 hangen…

Bijdrager
    Pieterr
    ”janvandam”

De router is een wifi van DLink.

Welke precies? Helaas is configuratie zo’n beetje per type anders…

Bijdrager
    sypie

DHCP aan staan in de router, DHCP aan staan op je PowerBook met 10.5?

B.T.W.: Een intel PowerBook = MacBook Pro.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.