6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    iMarc

Macally muis ‘loopt’ over het scherm

Ik heb (een aantal jaren) een Macally RFMouseJR.
    Deze is optisch en draadloos (met cradle).
    Echter de laatste dagen blijft, met deze muis, de muisaanwijzer heel langzaam over het scherm ‘lopen’.
    Dit is op zich niet zo erg, ware het niet dat op deze manier de sluimerstand niet wordt ingeschakeld omdat er dus muis activiteit is.

Hopelijk weet iemand een oplossing.

iMarc

Bijdrager
    Fostar82

Ik heb een Macally iLaser, en die heeft daar ook de neiging toe.
    Dit komt omdat de laser zooo sterk is, dat hij op bepaalde oppervlakken indirect laser licht terug krijgt waarop hij dan reageert.
    Dus gebruik een andere muismat. (Ik gebruik hier de cover van een glossy magazine)

Bijdrager
    iMarc

nou,

ik gebruik al sinds jaar en dag een muismat omdat de tafel, waar mijn mac op staat, is behandeld met een lak soort waarop geen enkele muis reageert (optisch).

Het probleem treedt ook op als ik de muis optil of op de kop leg.

Bijdrager
    Macmortsel

blokje kaas leggen om ze tegen te houden ?

Prettig eindejaar.

Bijdrager
    iMarc

Opgelost,

De originele apple mouse zat ook ingeplugd, deze verwijderd en hij ‘loopt’ niet meer.

De kas is dus ook niet meer nodig.

Beste wensen!

Bijdrager
    Lustigson

‘k Heb ook de Macally iLaser besteld. Wat een fijne muis. Een stuk sneller ook dan de Mighty Mouse. En een fijn ‘ouderwets’ scrollwieltje. Eén nadeel: er zit een enórm lang snoer aan… da’s echt niet fijn. Ik wil m’n muissnoer graag in m’n (ook USB-)toetsenbord, maar dat ziet ‘r niet uit, natuurlijk. En het oog wil ook wat. Nou ja, ‘k heb nog een paar dagen bedenktijd voordat ik ‘m eventueel terug kan sturen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.