8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

Macally behuizing maar welke HDD

Ik was op zoek naar een snelle externe HD van 2TB en kwam na een tijdje uit op de G-Drive (2TB variant). Bleek dat die enorm luidruchtig zou zijn ondanks de goeie prestaties.

Dan las ik in een ander topic iemand die deze Macally voorstelde, vrij dure behuizing maar schijnt z’n werk goed te doen.

Welke 2TB 3.5″ HDD raden jullie aan voor deze behuizing? Of is er iemand die ervaring heeft met dergelijke setup?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    poing
    Bijdrager
    computer space

Ik heb er WD Green schijven in zitten. Ligt er wel aan wat je wil. Ik gebruik ze vooral voor incremental backups. Dat gaat prima over USB2/Firewire. En de eerste keer vullen kan een halve dag duren. Maar moet er meer data heen en weer, dan zou ik minimaal FW800 nemen. Probleem is wel weer dat 2TB op het randje is van wat nog als snelle schijf te koop is. WD Black bijvoorbeeld, de snelle serie van WD gaat lang niet zo hoog qua capaciteit als de Green, en is duurder en luidruchtiger.
    Bij LaCie heb ik nog wel eens gehad dat er rommel in zat qua schijven. Maar hopelijk is dat beter nu.

De Macally’s hebben ook een goede chipset maar nog geen USB 3. Ik had laatst wat el-cheopo USB 3 kastjes gekocht, maar dat was echt troep. 2 stuks DOA.

@poing: Hoe goed kun je die LaCies zelf van nieuwe schijven voorzien?

Hier het theoretisch maximum. Je ziet dat Firewire 800 amper bottleneck is, zeker als je bedenkt dat SATA schijven vaak ook maar 100MB/s piek halen, en FireWire sneller is in random access dan USB3, dus heel erg mis je dat niet.
    FireWire 800: up to 85MB/s
    USB 3.0: up to 130MB/s
    eSATA 3Gb/s: up to 115MB/s
    USB 2.0: up to 35MB/s

Firewire kan ook met 5m kabel BTW, en daisy chain. Grote voordelen IMO.

Bijdrager
    poing

@ computer space geen idee maar waarom zou je kwaliteits produkt willen voorzien van andere schijven.

Bijdrager
    StarX

Die Lacie is inderdaad ook een optie maar ik heb al te veel slechte herinneringen aan dat merk…

Sowieso is het de bedoeling om FW800 of via het expresscardslot eSATA te gebruiken.

Fijn te horen dat je tevreden bent van Macally.

Bijdrager
    Haike

Je macally link doet het niet bij mij, maar in mijn Macally G-S350UAB ligt een Hitachi Deskstar P7K500 van 500GB 7200RPM Die hoor ik bijna niet en het werkt goed. Of een Hitachi van 2 TB ook nog zo stil is weet ik niet.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    computer space
    poing op 20 augustus 2012

@ computer space geen idee maar waarom zou je kwaliteits produkt willen voorzien van andere schijven.

Op een gegeven moment is 2Tb te klein. Dan wil je er bijv 4 TB schijven in stoppen. de 100 euro voor de kast+controller is dan zonde om opnieuw uit te geven (losse 2Tb schijf is 125 euro)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.