19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Mac zwaar genoeg voor HD beelden?

Ik heb een HD Hero3 Black (verdomme wat ne naam)nu heb ik de bestanden opgeslagen op het bureaublad en probeer deze af te spelen,maar wat ik ook doe…het beeld blijft schokkerig.
    Via coolblue was eerst de uitleg dat Quicktime daar niet goed voor was…dan maar VLC gebruikt en daar hetzelfde.
    Toen was de uitleg dat de Macbook te zwak zou zijn….
    is dit zo?Hieronder mijn specs:

Bijdrager
    Demon Hunter

De H264 codec die gebruikt wordt door de GoPro is redelijk zwaar om af te spelen, maar op een of andere manier zijn de beelden van de GoPro wel heel zwaar. Ook op mijn Mac Pro speelt het niet lekker af, zowel in QuickTime, VLC en Premiere CS6. Beste is omzetten bijv ProRes of DNxHD, dan moet je geen problemen meer hebben met afspelen en editten.

Bijdrager
    eiko

volgens mij wil hij gewoon z’n bureaublad met ons delen:P

Bijdrager
    gielhendriks

Hieronder mijn specs:-) Haha.

Bijdrager
    janbergstra

ehh…sorry…wat was de vraag ook alweer?:-D

Bijdrager
    Mrwhoopie

Bureaublad is niet zo heel speciaal maar wel mooi:D

Met welk programma kan ik dat het beste overzetten?

Bijdrager
    Beech

Het bureaublad ? Gewoon aan schippertje vragen:wink:

Bijdrager
    1984
    Mrwhoopie op 27 april 2013

Ik heb een HD Hero3 Black (verdomme wat ne naam)nu heb ik de bestanden opgeslagen op het bureaublad en probeer deze af te spelen,maar wat ik ook doe…het beeld blijft schokkerig.

Ik weet niet wat je gefilmd hebt met de GoPro, maar zijn de opname niet schokkerig,?

2X Faster Video Performance
    The HERO3: Black Edition captures professional, cinema-quality video at 2X the resolution and 2X the frame-rate of previous models while delivering 2X better low light performance. Slow-motion aficionados and industry professionals will love the HERO3: Black Edition’s 1080p-60, 720p-120, WVGA-240, 960p-100 and 1440p-48 video modes while those desiring a cinematic look will appreciate the ultra-high resolution 2.7KP-30 fps and 4KP-15 fps (Protune only) video modes.

Minimum System Requirements:
    An Intel Core i5 or Intel Core-2 Quad system with discrete NVidia or ATI cards
    4GB RAM

Updated/Latest version of default video player from Microsoft*** or Apple

Bijdrager
    tarun

Mijn eigen ervaring is dat een Core 2 Duo HD beelden maar net trekt. Er hoeft maar iets te gebeuren (mail komt binnen, …) en het beeld hapert. Een nieuwe Mac met minimaal een i5 processor zal beter werken.

Bijdrager
    Mrwhoopie

De opname zijn zeker niet schokvrij maar je merkte heel fel dat er hele frames tussen uit zijn…nu als ik het filmpje converteer naar 940P dan gaat het allemaal wel…nuja…zelfs een I5 zal het wel zwaar krijgen als je 4K gaat doen…maar voor 4K had ik al bedankt want dat hij dat niet ging trekken dat wist ik,maar 1080P had ik verwacht dat ze dat wel ging kunnen.

Bijdrager
    Mrwhoopie

@beech heeft schippertje meer van dit soort bureaubladjes?

Bijdrager
    menu

Als je het omzet naar bijvoorbeeld prores lt dan speelt je Mac het prima af.

Bijdrager
    Mrwhoopie

En met wat doe ke dat het beste?Sorry ik ben echt een leek qua video.

Bijdrager
    1984

MPEG Streamclip is daar o.a geschikt voor.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    boerke

Mhm, ik ben meer van strakke (kleine) tietjes dan hangende uiers, maar ieder zijn/haar smaak.
    Als mevrouw maar niet teveel streamed met haar clip(s)!

Bijdrager
    IOS dude

Op mijn pc geven de beelden van de gopro hero 3 geen enkel probleem!
    Zowel niet op mijn laptop als desktop!!
    De ene met 8gb RAM en de andere et slechts 4GB en een vrij zwakke videokaart, wel deftige processors (4-core)

Bijdrager
    computer space

Je mac is snel zat. Let wel op dat VLC een behoorlijke kak-speler is: speelt alles, maar dar houdt het wel op. Veel crashes, veel overhead. Probeer XBMC eens.

Bijdrager
    1984
    computer op 28 april 2013

Je mac is snel zat.

Minimum System Requirements:
    An Intel Core i5 or Intel Core-2 Quad system with discrete NVidia or ATI cards
    4GB RAM

Toen was de uitleg dat de Macbook te zwak zou zijn….
    is dit zo?Hieronder mijn specs:

computer op 28 april 2013

Probeer XBMC eens.

Leg eens uit wat dat is..??

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.