14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    gIzMo01

Mac – Zon

Beste,

Zalig zo’n zonnig weertje, maar ik zie haast niets op mijn scherm.
    Nu had een vriend laatst een programma dat het beeld aanpaste aan je omgevingslicht.

Weet iemand een handige oplossing om toch in de zon te werken?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Chorro

Een MacBook Pro doet dit al uit zichzelf, de functie is in ieder geval vindbaar in de Systeemvoorkeuren bij Beeldscherm. Of de MacBook dat ook kan weet ik niet maar je vermeld niet welke je hebt.

Bijdrager
    gIzMo01

Ik heb een MBP, maar een collega had echt een programma dat de kleur van het scherm kon vervanderen!

Bijdrager
    SunKeeper

Welke MacBook Pro? Hoe oud?

Daar heb je volgens mij geen programma voor nodig, enkel de sneltoets Control+Option+Command+8. Met Control+Option+Command+. kun je het contrast verhogen. Gebruik , en de drie toetsen om het weer omlaag te krijgen. Het staat standaard op zijn laagst.

En met glanzende schermen zie je vaak niets meer op je scherm in de zon. Matte schermen zie je iets beter doordat het niet spiegelt, maar er kan geen ander licht (wat fel genoeg is) tegen zon op.

Bijdrager
    bouncer

Bedoel je f.lux?

Bijdrager
    Maverick9898

Bij een mat scherm kan je nog wel prima werken, als je de brightness op vol zet. Een MBP met glans oppervlak wordt een stuk lastiger.

Bijdrager
    Japsuh

@Vinnie: wat maakt dat nou weer uit?

Ik denk trouwens dat je f.lux bedoelt.

Edit: oh, was al gezegd.

Bijdrager
    1984

Glossy is inderdaad een groot nadeel , echter zijn wel opties, gebruik folie

Bijdrager
    gIzMo01

Het is een MBP 2010, maar ik ga deze eens proberen

Bijdrager
    SunKeeper
    Japsuh op 19 april 2011

De oudere MacBook Pro’s hebben nog geen LED-achtergrondverlichting, en dan wordt het nog veel moeilijker te zien in het volle zonlicht.

Bijdrager
    iep

Veel omgevingslicht zoals bij fel zonlicht is iets waar menig laptopscherm qua achtergrondverlichting nogal grote moeite mee heeft. De achtergrondverlichting kan niet zo fel ongeacht of je nou ccfl of led gebruikt. Een gewoon scherm kan dat echter wel, daar is de achtergrondverlichting wel fel genoeg voor (die zijn vaak te fel, ook niet altijd fijn).

Bijdrager
    Japsuh
    SunKeeper op 20 april 2011
    Japsuh op 19 april 2011

De oudere MacBook Pro\’s hebben nog geen LED-achtergrondverlichting, en dan wordt het nog veel moeilijker te zien in het volle zonlicht.

En waarom is dat zinvol om te weten als het over een programmaatje gaat?

Bijdrager
    iep

Omdat je dan vooraf weet dat zo’n programmaatje het probleem ook niet zal oplossen wat je weer het hele proces van downloaden, installeren en teleurstelling bespaart:)

Bijdrager
    SunKeeper

Dat probeerde ik dus duidelijk te maken, maar ik had de moed inmiddels opgegeven…

Dank iep. Nu alleen nog afwachten of er nog een bak kritiek komt.:/

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.