6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Frans

Mac zit helemaal vast.. steeds opnieuw

Ik wet dat dit een heel algemene vraag is, maar ik probeer het toch maar. Sinds een paar dagen klapt mijn Mac G4 met 10.4.11 helemaal vast. Ik bedoel: muis bevriest op scherm en niets doet het meer. Helemaal vast. Alleen knop voorop Mac een paar seconden indrukken helpt. Het gebeurt tijdens werken in Safari, ICal, Word… is dus geen peil op te trekken.
    Nu heb ik laatst een nieuwe Maxtor harde schijf erin geplaatst. Nieuw systeem erop, migratie assistent gebruikt voor mail en andere zaken. Zou het daaraan kunnen liggen ? Lijkt me stug. maar amders weet ik het ook niet.
    Heb permissies hersteld, de hele bubs.

Via console zou ik ook wel willen achterhalen wat er mis is, maar ik heb geen flauw idee waar ik kijken moet.
    Iemand een idee ?

Dank.

Frans

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

[size=18:d678fd9f91]1)[/size:d678fd9f91]
    Probeer eens op te starten in “save mode” (shift ingedrukt houden)
    kan aan log-in onderdeel liggen of een achtergrond proces

[size=18:d678fd9f91]2)[/size:d678fd9f91]
    start op zonder rand apparatuur (en sluit later toetsenbord en de muis aan)

[size=18:d678fd9f91]3)[/size:d678fd9f91]
    haal evt extra RAM er uit, en start op (kan aan geheugen liggen)

en tenslotte: misschien heb je een slecht exemplaar gekregen van die Maxtor?

Dit kan van alles zijn, maar je moet toch ergens beginnen.:(

Bijdrager
    KingAchille

Heeft ie ooit wél gewerkt met die schijf van Maxtor erin?
    Mvg,

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

misschien is de migratie niet helemaal lekker gegaan… of de maxtor zou kuren kunnen hebben.

Bijdrager
    Frans

Yep. misschien ligt het aan de harde schijf. Ik heb nog een tweede harde schijf in de G4 waar mij video op staat, ik zal met Carbon Copy Cloner mijn hele systeem daarop overzetten en kijken hoe lang het dar goed gaat.
    Overigens heb ik beide schijven op cable select staan, dara kan het dus niet aan liggen.

groeten,

Bijdrager
    Frans

Ik ga het systeem er maar opnieuw opzetten inclusief de programma’s. Migratie-assistent ga ik NIET gebruiken. Ik vind het programma veel te grof. Je kunt kiezen om de programma’s over te zetten, maar niet kiezen welke. Verder heb ik het idee dat oude, beschadigde troep van je vorige systeem mee gaat naar je nieuwe. en daar zit niemand op te wachten.

groeten,

Frans

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.