8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dekker

mac “ziet” folder op externe schijf niet

hallo,

Ik ben nog maar pas een apple gebruiker, misschien verklaart dat waarom ik hier niet uit kom;

ik heb mijn oude windows hardeschijf van wel 32G met een externe behuizing aangesloten (usb) op mijn imac om de mp3’tjes die erop staan nog even over te pompen.
    Op de hele schijf staan maar 2 mappen; 1tje met wat foto’s, en 1tje met 11G aan muziek.
    >>>
    maar mijn mac ziet alleen de map met foto’s!
    aangesloten op een windows bak, staan er keurig netjes 2 mappen.
    aangesloten op mijn imac, staat er 1 mapje.

please advice.

bedankt,
    Gerrit

Bijdrager
    Nikita

Toevallig een NTFS schijf? Helemaal foutloos lezen gaat daarbij niet, probleem ligt erbij dat MS de eigenschappen van NTFS niet vrijgeeft…
    FAT32 zou een stuk foutlozer moeten werken. Met Partion Magic op een Winbak kan je het converteren zonder je gegevens kwijt te raken :)

Bijdrager
    dekker

als ik bij de info van de schijf kijk, staat er Windows NT-bestandsysteem.
    dit is een NTFS schijf? dus in dat geval een kwestie van converteren en klaar..(?)

Bijdrager
    Nikita
    ”dekker”

als ik bij de info van de schijf kijk, staat er Windows NT-bestandsysteem.
    dit is een NTFS schijf? dus in dat geval een kwestie van converteren en klaar..(?)

Ja
    Ja, als het goed is wel. Moet je wel Partition Magic hebben liggen (of er aan zien te komen). Ik weet dat versie 7 en hoger met XP werken.
    Als je helemaal zeker er van wilt zijn dat je je gegevens niet verliest zou ik je externe HD eerst aan een Windows pc hangen en je gegevens even veiligstellen op een andere HD alvorens je gaat converteren. Je weet tenslotte maar nooit :wink:

Sowieso kan de Mac niet schrijven naar NTFS, dus als je volledige uitwisselbaarheid wilt hebben, gebruik dan FAT32. Als je ‘m alleen aan je Mac gaat gebruiken kan je ‘m net zo goed omzetten naar HFS (Mac bestandssysteem). Mijn ervaring is dat een Mac via USB 2.0 nog altijd sneller is met z’n eigen bestandssysteem.

Bijdrager
    dekker

thanks a lot,
    Partition Magic zegt me verder niks, maar wellicht dat ik met een beetje google-werk wel een versie kan downloaden (?)
    verder hoeft mn mac er ook niet op te schrijven, als ik mijn mp3’tjes overgepomt hebt, gooi ik hem weg. net als mn pc trouwens.
    (wil niks meer te maken hebben met die rommel..)

Bijdrager
    Nikita
    ”dekker”

thanks a lot,
    Partition Magic zegt me verder niks, maar wellicht dat ik met een beetje google-werk wel een versie kan downloaden (?)
    verder hoeft mn mac er ook niet op te schrijven, als ik mijn mp3’tjes overgepomt hebt, gooi ik hem weg. net als mn pc trouwens.
    (wil niks meer te maken hebben met die rommel..)

Hm… Officieel is het geen download, en de demo-versie voert niks daadwerkelijk uit, maar via het grijze circuit heb ik vroeger ook m’n versies bemachtigd :wink:

Trouwens, zo’n externe HD kan nog verdomde handig zijn hoor (backups e.d.). En PC’s leveren ook nog geld op via Marktplaats… Wat de gek d’r voor geeft? 8)

Bijdrager
    Edwin66

Als je de PC en je MAC in een netwerk kan plaatsen dan heb je nog een andere optie. Je harddisk tijdelijk terug plaatsen in je pc en vervolgens de folders te sharen en dan kan je de inhoud van die folders via het netwerk overzetten naar je MAC.

Bijdrager
    dekker

goeie tips, dankjewel,
    ga er vanavond gelijk even mee klooien.

groeten,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.